Jesus, fanns han?

  • Jocke
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
14 år 8 månader sedan #231536 av Jocke
Jesus, fanns han? skapades av Jocke
Det har snackats mycket på siten kring det här med jesuskomplex. Eftersom vi osökt kom in på det här med jesus på bildleken, så funderar jag kring hur vissa människor kan förminska sig när jesus kommer på tal. Egentligen borde jesus förstora ens personlighet?

Men eftersom jesus dog på korset och tog på sig all världens skuld, blev han återuppväckt, eller att vissa ville odödligförklara honom.
Men egentligen? Vilken person vill vi att han ska vara? Lyssnande? Jag är ganska säker på att han hade svårt för att lyssna, eftersom han befanns ha svaren på hur människor mår och hur dem ska må bättre. Jag tror han var enkelspårig. Men det sägs att det fanns 2 eller 3 personer i trakterna kring nasaret som kan stämma in på bilden av jesus.

Men är Jesus egentligen en myt? varför återupplivades han ca 300 år senare av ironiskt nog romarna själva.

Vars är världen på väg?
  • Melun
  • Besökare
  • Besökare
14 år 8 månader sedan #231537 av Melun
Svar från Melun i ämnet Jesus, fanns han?
Så du menar att jag driver med er???
  • Jocke
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
14 år 8 månader sedan #231538 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Jesus, fanns han?
Men snälla Melun! Om du vill får du gärna vara jesus för mig! Men jesus anses vara fundamentet kring den kristna religiösa ideologin, varför skulle jesus bara vara en enda person? Varför kan inte jesus genomsyra alltet? Det sägs att jesus drev med makthavarna, genom sitt bångstyriga sätt att se på tillvaron? Förmodligen kan denne person vara den förste demokraten i religionens namn. Han trodde tvärsäkert på alla människors lika värde.

Så till frågan, driver du med mig, nix pix, jag respekterar alla religioner som ställer den mänskliga propån först! Du får gärna för mig vara precis den du är! Demokratiskt sätt så anser jag att det bör vara full åsiktsfrihet utan att blanda in personangrepp.

Vars är världen på väg?
  • Melun
  • Besökare
  • Besökare
14 år 8 månader sedan #231539 av Melun
Svar från Melun i ämnet Jesus, fanns han?
Jag påstår just att Jesus lever nu. Och har gjort så länge.
Det är inte religion. Det är fakta. Men ni tror vad ni vill.
Fast det är ju bara vad ni tror...
Mer
14 år 8 månader sedan #231540 av Potte-Boa Jösse
Svar från Potte-Boa Jösse i ämnet Jesus, fanns han?
Jag bad Gud att få träffa Jesus och jag träffade honom. Men jag vet inte om det var just DEN Jesus. Hur vet man det?
Mer
14 år 8 månader sedan #231541 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Jesus, fanns han?
Var vänner!
Melun, du kanske känner det som Jocke skrev som ett angrepp, på dig, men ta det lugnt!

Alla har rätt att själv bilda sig en uppfattning!

Känner du inte igen en sökare när du läser detta? argumentera på ett bättre sätt.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum