Rösthörarutbildning

Mer
5 år 3 månader sedan #1119727 av harrypotter
Svar från harrypotter i ämnet Rösthörarutbildning
jag skulle vilja prata med henne, har hon träffat en annan person som har röster?
Mer
5 år 3 månader sedan #1119731 av Hoppfull
Svar från Hoppfull i ämnet Rösthörarutbildning
Harrypotter, det är bra att du kan se dem som en gåva. Det måste vara guld värt. Det kan absolut inte jag göra, tyvärr. Min dotters röster har bara varit destruktiva förutom en gång som jag känner till. Det var när hon hoppade från Västerbron. Då berättade hon att rösten sa till hur hon skulle vända sig för att landa bättre i vattnet. Det var även is då. Naturligtvis skadade hon sig svårt men hon överlevde.

Jag är medveten om att många människor hör röster, även friska människor. Menar du att alla människor har röster inom sig fast de inte kan höra dem? Jag har själv aldrig hört röster men visst har jag känt ingivelse eller en magkänsla ibland men det kallar jag själv inte för röster. Jag är som sagt ingen rösthörare. kan man bli det? :D :D

Tack :hjärta
Mer
5 år 3 månader sedan - 5 år 3 månader sedan #1119734 av harrypotter
Svar från harrypotter i ämnet Rösthörarutbildning
det är därför rösthörare har grupper så de kan prata om sina erfarenheter och avdramatisera. som rösthörare känner man sig oftast ensamast i världen,

Hoppfull, nej du kan inte bli det men du kan fortsätta vara ett stöd till din dotter. Har hon verkligen ens pratat med en annan rösthörare?
Last edit: 5 år 3 månader sedan by Admin1.
Mer
5 år 3 månader sedan - 5 år 3 månader sedan #1119736 av Hoppfull
Svar från Hoppfull i ämnet Rösthörarutbildning
Harrypotter det visste jag inte att det finns grupper för rösthörare. Men det är ju rätt logiskt när jag tänker efter. Är du själv med i någon sådan grupp? Vill du tipsa? Bara om du själv vill, förstås.

Jag förstår att man känner sig ensam när man hör röster. Bra att det finns kanaler för det. :hjärta
Last edit: 5 år 3 månader sedan by Hoppfull.
Mer
5 år 3 månader sedan #1119737 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Rösthörarutbildning
"Hennes psykolog och läkare har pressat på henne mer den sista tiden för att tala om dem."

Det är bra, de måste försöka med allt. Nåt kanske visar sig lindra problemen, det får vi hoppas på.
Mer
5 år 3 månader sedan #1119738 av harrypotter
Svar från harrypotter i ämnet Rösthörarutbildning
Ja det finns rösthörargrupper i psykiatrin i de flesta stora städer. Ring upp psykiatrin och fråga :)