Jag tror Säpo avlyssnar mej!

Mer
4 år 8 månader sedan #1178816 av Amandara
Frisinnade sunda själar är inga problem att dela med. Men alla är inte så. Jag är rätt öppen men man får välja sina tillfällen. På viska läser alla möjliga.
Mer
4 år 8 månader sedan #1178817 av Amandara
En gång när jag mådde pyton och hade skrivit på viska....fick jag ett sms till min privata telefon. Hej mitt namn, hur mår du? Ingen utanför viska visste att jag mådde kass. Jag kollade numret det var betalkort. Anonymt. Jag svarade. Hej. Vem är du? Jag har inte ditt nummer. Fick inget svar. Vi är inte anonyma på viska. Gud ser överallt....och dömer.
Mer
4 år 8 månader sedan #1178818 av Nissegossen
Ja, vad jag tror släkten också, de vill ju kolla vad jag skriver med Nissegossen i mitt mejl är det lätt att söka vad jag skrivit på dator. Är varken blyg eller skäms för vad jag skriver. Det tål att läsas.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
4 år 8 månader sedan #1178823 av Amandara
Jo. Men somliga förstår inte hur psykisk sjukdom funkar. De dömer för det man inte kan rå för. Har man varit med om det drar man örona åt sig.

Jag gillar inte kyrkan efter det. Där finns de värsta trångsynta och dömande. De anser att de är rättfärdiga. Och tar sig friheter. Som civilgarde. Utanför lagens råmärken. Baserat på gud och religion.

Det finns lagar i Bibeln hur man ska vara. Är man inte det är man fördömd. De förstår inte. De accepterar inte människan så som hon är utan hon ska tuktas. Dömas och straffas. Jag har flera erfarenheter.

När de hade sparkat ut mig ur min lägenhet skickade de en bukett med 50 röda rosor. Anonymt. Jag lovar jag hade ingen beundrare. Jag var dyngsjuk. Det utnyttjade de.

Jag var för svag för att stå upp för min rätt. Så jag sparkades ut från min lägenhet. De sparkade på den som låg. Uselt. Jag har mött kyrkan och vet vad hon går för.

Fina ord men sämre människor. Det är bra folk i kyrkan, och de värsta. Som behöver Guds ord för att förstå hur man är människa. Men som ändå inte förstår.

Jag behöver inte religion, jag har empati och lag i mig själv. Jag manipulerar, ljuger och bedrar inte.
Mer
4 år 8 månader sedan #1178824 av Richard
Jag har för det mesta inte bättre att göra än att skriva helt öppet om mig själv o hur jag mår, här, på Flashback, på min blogg o på andra ställen. Visst, jag har ett par konton till på Flashback som är anonyma, men det är sällan jag använder dom.
Mer
4 år 8 månader sedan #1178827 av Amandara
Bränt barn skyr elden. Jag var oxå fullkomligt öppen en gång. Allt människor gör är mänskligt. Jag accepterade min psykiska ohälsa och gav uttryck för den. I ord. Satte ord på den. Någon kanske kan lära sig något. Men ack vad dömd jag blev.... Man får tänka vad som helst men inte göra vad som helst. Jag hatar dem fortfarande.