Tvång eller hälsosam aktiv livsstil?

Mer
4 år 7 månader sedan - 4 år 7 månader sedan #1179873 av Cider
Vi vet ofta inte så mycket om vad som försiggår inuti och omkring de människor vi ser som hälsosamma och aktiva. Om vi inte känner dom väldigt väl och för det krävs ofta att vi lever mycket nära varandra under en längre tid.

Om ngt spurtar förbi i löpspåret medan du är ute på din lugna promenad betyder inte det att den personen per automatik har bättre hälsa. Vi vet inte varför den springer t ex. Den kanske springer ifrån ngt eller självmedicinerar med löpning när inget annat hjälper. Det behöver absolut inte vara en dålig lösning men det är bra att kunna reflektera kring människor med en aktiv livsstil.

Kan det vara så att du upplever kaos i ditt liv och för att ta kontroll över ångesten inkl livsångest så fastnar du i dessa strikta beteenden?
Last edit: 4 år 7 månader sedan by Cider.
Mer
4 år 7 månader sedan - 4 år 7 månader sedan #1179887 av Cider
Om inte psykos så iallafall tror jag att du kan få psykosliknande upplevelser när du inte ger kropp och hjärna den näring den behöver. Det är nedbrytande och som gjort för att upprätthålla tvångbeteenden.
Last edit: 4 år 7 månader sedan by Cider.
Mer
4 år 7 månader sedan #1179890 av Admin1
När du blir psykotisk var tredje dag vilka symptom har du då? Har du stress, ångest eller sömnbrist då?
Mer
4 år 7 månader sedan #1179910 av krokus
Recard,
Det låter som att du är väldigt aktiv, speciellt med körkortsteorin och övningskörningen. Kan det vara stress som ger dig psykotiska symptom var tredje dag? Vad skulle hända om du enbart slappade en hel dag, eller varför inte en hel vecka? Skulle du bli rastlös då?

(Jag skulle säkert bli rastlös av en veckas slappande! Senast jag träffade min (värdelösa) samtalskontakt sa hon att jag var långt ifrån passiviserad.)
Mer
4 år 7 månader sedan #1179918 av Recard2016
Omega 3 ska det va i alger, och jag tar 1 matsked spirulina. Jo Cider är nog inne på nåt med att jag försöker ta kontroll över kaoset, men tror jag mår hyfsat bra av min livsstil. Min kusin när han var här härom veckan sa att jag såg ut att må väldigt bra på alla sätt och att det är det arbetet jag lägger ner på min hälsa som gör att jag t.ex. kan åka till Slovenien.

När jag blir psykotisk e de som hjärnan e på högvarv, jag får en miljon tankar i huvudet o har konversationer me folk (i huvudet, i verkligheten litar ja inte på att nån tanke e min egen o blir väldigt tyst), måste ta reda på saker, blir väldigt fokuserad på klockan, ska räkna ut exakt hur mycket det skiljer mellan olika klockor o tidsslag o sånt, hur lång en låt är, när den började, hur lång en platta är o.s.v. Sen har jag inget närminne när jag e psykotisk så jag gör saker om o om igen, typ kollar ytterdörren eller plattorna på spisen, men det tar inte så lång tid att det är något direkt hinder i vardagslivet.

Vet inte om det kan va stress krokus, möjligt. Nu är jag sjuk, maginfluensa, vill bara köra på som vanligt me mina rutiner o kosttillskott o mat o motion, men kan inte det, upplever att jag har väldigt tråkigt och blir livrädd för det o stressad i sin tur.
Mer
4 år 7 månader sedan #1179919 av Geta
Det måste vara något affektivt.