Rösterna inuti

Mer
4 år 2 veckor sedan #1243616 av IngeF
Svar från IngeF i ämnet Rösterna inuti
Min psykiater har til og med hevdet at bipolar og schizofreni kan være aspekter av samme lidelse. Schizofreni regnes jo oftest som mer alvorlig enn bipolaritet, men man framstår nok som mer sterotypt gal om man er manisk.
Mer
4 år 2 veckor sedan #1243644 av Amandara
Svar från Amandara i ämnet Rösterna inuti
Jag har tankar som sänds in i mitt huvud när jag är psykotisk, helt främmande från hur jag tänker. Högst irriterande. Man går miste om livet när det babblar i huvudet, man är helt introvert och lyssnar och går miste om den verkliga världen under den tiden.

Jag har haft en inre dialog sen jag var barn men det här är något annat. Tankepåsättning.

Jag började skriva dagbok som 13åring och har på det sättet diskuterat och ventilerar med mig själv. Det fanns ingen jag kunde prata med om mina tankar och känslor så att skriva blev mitt sätt att finna mig själv. Mycket var förbjudet under min uppväxt, känsloyttringar, funderingar och sånt. Så jag gick under jorden till mina dagböcker och där kunde jag vara mig själv.

Att vara i psykos och babbla med tankar är total vaste of time. Men inget vi kan göra något åt, annat än med mediciner. Det hade varit skönt att ha någon att prata med om allt under alla dessa år.

Nu har jag folk jag kan prata med. Its such a blizz.
  • ingrid64marie
  • Besökare
  • Besökare
4 år 2 veckor sedan #1243663 av ingrid64marie
Svar från ingrid64marie i ämnet Rösterna inuti
Tror alla människor för en inre dialog med sig själv.
Mer
4 år 2 veckor sedan #1243674 av Geta
Svar från Geta i ämnet Rösterna inuti
Det tror jag också.
Mer
4 år 2 veckor sedan - 4 år 2 veckor sedan #1243675 av IngeF
Svar från IngeF i ämnet Rösterna inuti

ingrid64marie skrev: Jag är inte så säker på att läkaren har fel för det är fullt möjligt att ett läkemedel utvecklar en mani.

Men er det ikke litt rart å skrive ut antidepressiva når hun mente at jeg var deprimert? Depresjon er vel noe annet? Dette var etter at den mest akutte fasen var over. Ikke var hun psykiater heller, bare ung legestudent i praksis. Da var hun i slutten av utdanningen. Det kan være positivt, i den forstand at de har fersk kunnskap, og er mer redde for å gjøre feil. Jeg synes dog det var litt forhastet. En schizofrenidiagnose er vel ikke noe som gjør en oppstemt, akkurat.
Last edit: 4 år 2 veckor sedan by IngeF.
  • ingrid64marie
  • Besökare
  • Besökare
4 år 2 veckor sedan #1243686 av ingrid64marie
Svar från ingrid64marie i ämnet Rösterna inuti
Tar själv antidepressiv medicin och gjort så under många år, venlafaxin har jag och det tycker jag är bra för att få ett bättre jämnmod ,inte så djupa svackor, tror snarare du fick utskrivet fel sorts antidepressiva och det kan bero på hennes brist på erfarenhet.