Rösterna inuti

Mer
4 år 2 veckor sedan #1243335 av IngeF
Svar från IngeF i ämnet Rösterna inuti

Nissegossen skrev:

Josa skrev: Nu har jag talat med rösterna inuti mig i flera dagar, jag förstår nu att det inte var så klokt. Men hur ska man bära sig åt för att låta bli?


Jag har ett ständigt pågående samtal inom mig, jag kan inte sluta då det automatiskt fortsätter då tankarna kräver det, det går inte att sålla tankar och röster åt

Alle fører på sett og vis en indre samtale meg seg selv. Min psykoterapeut sa at hørselshallusinasjoner er veldig høye tanker. Men jeg kjenner egentlig ikke igjen disse tankene som mine egne?
  • Josa
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
4 år 2 veckor sedan #1243393 av Josa
Svar från Josa i ämnet Rösterna inuti
Tack för svar från er alla.

Jag undviker också att prata med rösterna när jag är med andra människor.

Jag har nu mer som tankar som kommunicerar med mig, innan medicinering var det högljudda röster. Jag skriver också med de jag pratar med inuti och låter dem måla bilder.

Jag vet inte riktigt vad de vill och jag känner inte heller igen dem som mina egna tankar men jag kan acceptera att jag skapat dem på något vis men tror att de fått som egna liv.

Innehållet i samtalen handlar mest om existentiella frågor och om vilka de är. Jag tror jag försöker lösa livets alla mysterium genom att lyssna och prata med de som finns i mitt inre, men förstår sen att det inte går. Det är svårt att låta bli att prata med dem då det känns som jag lär mig mkt av dem också. Om ovillkorlig kärlek, fullständig acceptans, om icke värderande och om att vara i nuet. Men på något vis lyckas jag alltid hamna i trubbel med rösterna efter jag har kommunicerat ett tag.

Innan jag började medicinera och rösterna var högljudda upplevde jag att änglar ibland blev ”språkpoliser”. De talade då snabbt med jobbiga röster och upprepade då något jag sagt inom mig på massor av negativa vis tills jag uttryckte mig positivt och kärleksfullt om det jag tidigare tänkt.

Nu skrev jag av mig lite, skönt att dela erfarenhet med andra som förstår.
Mer
4 år 2 veckor sedan #1243479 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Rösterna inuti
Antipsykotika brukar sänka volymen på rösterna och ta bort deras aggressivitet.
  • ingrid64marie
  • Besökare
  • Besökare
4 år 2 veckor sedan #1243517 av ingrid64marie
Svar från ingrid64marie i ämnet Rösterna inuti
Pä mig försvinner de, men jag är övertygad om att det som framkallade röster 24 timmar om dygnet, har aldrig haft förut, det var quetiapin 200mg morgon och kväll börja i samband med det.
Mer
4 år 2 veckor sedan #1243522 av IngeF
Svar från IngeF i ämnet Rösterna inuti

ingrid64marie skrev: Pä mig försvinner de, men jag är övertygad om att det som framkallade röster 24 timmar om dygnet, har aldrig haft förut, det var quetiapin 200mg morgon och kväll börja i samband med det.

Så du mener at symptomene er medikamentutløst?
  • ingrid64marie
  • Besökare
  • Besökare
4 år 2 veckor sedan #1243524 av ingrid64marie
Svar från ingrid64marie i ämnet Rösterna inuti
Ja det menar jag quetiapin var en ny medicin för mig, hade börjat bli lite paranoid för jag hade slutat med neuroleptka. Paranoid brukar jag bli men brukar aldrig ha röster i ett sånt omfång, sattes igång med quetiapin.