Rösterna inuti

Mer
4 år 2 veckor sedan #1243532 av IngeF
Svar från IngeF i ämnet Rösterna inuti
Jeg skal i følge journalen ha medikamentutløst bipolar type III som tilleggsdiagnose. Etter schizofrenidoagnose mente legen at jeg var deprimert, derfor skrev hun ut Fontex. Det hevdes at det skal ha utløst mani. Selv tviler jeg veldig på dette.
  • ingrid64marie
  • Besökare
  • Besökare
4 år 2 veckor sedan #1243581 av ingrid64marie
Svar från ingrid64marie i ämnet Rösterna inuti
Jag är inte så säker på att läkaren har fel för det är fullt möjligt att ett läkemedel utvecklar en mani.
Mer
4 år 2 veckor sedan #1243582 av Geta
Svar från Geta i ämnet Rösterna inuti
Antidepressiva kan utveckla mani men har inte hört att läkemedel kan framkalla röster.
  • ingrid64marie
  • Besökare
  • Besökare
4 år 2 veckor sedan #1243584 av ingrid64marie
Svar från ingrid64marie i ämnet Rösterna inuti
Jag tror de kan det, jag tror att får man en högre dos av ett läkemedel som påverkar dig som person, för jag blev någon jag aldrig brukat vara, inte i tidigare psykoser eller hur jag brukar vara när jag är frisk så att säga ingen psykos lika med frisk, så det var inte bara rösterna jag blev argare, lite mer utåtriktad, inget som stämmer med mig inte.
Mer
4 år 2 veckor sedan - 4 år 2 veckor sedan #1243597 av IngeF
Svar från IngeF i ämnet Rösterna inuti

ingrid64marie skrev: Jag är inte så säker på att läkaren har fel för det är fullt möjligt att ett läkemedel utvecklar en mani.

Det jeg tror er at jeg alltid har hatt affektive problemer, uten at dette ble diagnostisert. Det skyldes nok hjerneskaden. Mer psykotiske symptomer ved medisinbytte kan ha vært en tilfeldig korrelasjon og ikke en sammenheng. Medisinbytte er vel forbundet med risiko. Desto mer jeg tenker på det, desto mer tror jeg at jeg kan ha personlighetsforstyrrelse i en allmennpsykiatrisk forståelse av begrepet.
Last edit: 4 år 2 veckor sedan by IngeF.
  • ingrid64marie
  • Besökare
  • Besökare
4 år 2 veckor sedan #1243601 av ingrid64marie
Svar från ingrid64marie i ämnet Rösterna inuti
Kan mycket väl vara så, man är extra känslig om man har fallenhet för mani och schizofreni och schizoaffektivt är snarlik.