De symptom vi har/har haft

Mer
3 år 4 månader sedan #1303039 av memphis
Svar från memphis i ämnet De symptom vi har/har haft
Jag sover nog för lite just nu. Sover i två omgångar och får ingen lång sammanhängande sömn. Första perioden sover jag i ca 3 timmar. Sen är jag vaken nån timme eller två. Sen sover jag i 3-4 timmar till.
Mer
3 år 4 månader sedan - 3 år 4 månader sedan #1303049 av Nissegossen

memphis skrev: Tankarna finns i nån sorts "allmänt utrymme" som vi alla har tillgång till. Därför kan missuppfattningen att tankarna kommer inifrån huvudet göra en förbannad när andra (och tv:n) "stjäl" våra tankar. Men de finns i det allmänna utrymmet och vem som helst kan hämta upp dem.

Ett utrymme för hela mänskligheten specifikt för människan är det mänskliga kollektiva undermedvetna. De har gjort en så svår labrynt för råttor på bägge sidor av Atlanten att det tog lång tid den första råttan att hitta till målet mycket mat. När första råttan någonsin nådde maten rullade råttor på båda sidor Atlanten upp labrynten det gick snabbt efter allra första råttan nådde målet maten. en människa lägger en röd tråd efter sig. Något för Cosmos att komma ihåg när hon läser mina texter. Inte för att ursäkta dålig interpunktion. Utan förklaring.

Fantasio skrev: Jag fick ingen undersökning år 2014, mitt liv hade gått att rädda. Det är som att vi med schizofreni inta kan bli sjuka.

Jag känner som att min kropp invaderas av farliga saker. Är orolig. Jag tänker att det borde inte vara möjligt för vissa saker att ta sig in i kroppen från ett sår, men tänk om det är så. Vet inte vad jag ska tro.

Jag blev sjuk 1974 Fantasio 2014 jag är en gammal man fy...

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 3 år 4 månader sedan by Admin1.
Mer
3 år 4 månader sedan #1304644 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet De symptom vi har/har haft
Jag har känt mig övervakad och har diskuterat saken med en kompis. Han har samma diagnos som jag plus lite till. Han har rätt när han säger att det inte är så allvarligt när man kan föra en diskussion om vad det nu är som tynger en.
Mer
3 år 4 månader sedan #1305830 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet De symptom vi har/har haft
Jag har på sin höjd haft viss paranoia. När jag är på stan vill jag bara hem och lägga mig på sängen i mörkret. Skulle ha handlat på eftermiddagen, men valde bort det för sängen. Men lite paranoia är inte hela världen. Rösthallucinos har jag till och från, men det är ett störningsmoment, inget mera.
Mer
3 år 4 månader sedan #1305931 av wasp
Svar från wasp i ämnet De symptom vi har/har haft
Röster, röster och åter röster.
Mer
3 år 4 månader sedan #1306042 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet De symptom vi har/har haft
Har du röster ständigt, wasp eller bara vid sänggåendet?