Om änglar

Mer
17 år 5 månader sedan #53831 av Q.L
Svar från Q.L i ämnet Om änglar

Vargen skrev: Jag tror att röster man hör kan vara verklighet, men inte av den här världen. Det med tidslöshet tror jag stämmer, eftersom evigt liv det är där ifrån änglar kommer. Men vad döda? Det är vi som är döda och de som är levande. De är i livet och vi är i döden, den andra döden är dock betydligt värre

Tyckte det var väldigt intressant att läsa det där annars. Själv har jag inte kontakt med goda ting, och inte änglar. De jag hör är kvinnliga andar/demoner eller vad de är. Hör dem nu t ex när jag skrev det där "-mitt namn- Kom nu" de är rätt obehagliga och rösten låter komma från ett vattenfall, nån form av förvrängd röst. De uppenbarar sig särskilt ofta också i duschen, när de kan skrika till från långt avstånd. Då är det snabbt att ta sig ur duschen innan nåt händer en, vilket förmodligen de inte har tillstånd till men försöker skrämma i alla fall. Jag har dock hört Jesus Kristus röst, men han sa inga ord. Dock blev jag befriad från allt lidande och allt jag kunde tänka på innan jag somnade var Jesus Kristus. Var väldigt ångestfylld och ledsen när jag gick och la mig då


Upplever du att dina röster kommer ifrån mörka utrymmen...t.ex ett mörkt hörn, eller ifrån slasken....?
Mer
17 år 5 månader sedan #54274 av Vargen
Svar från Vargen i ämnet Om änglar
Dom kommer ifrån ställen där det är ljud, t ex från en ventilation, vattenkran eller toaletten, TV'n osv. Men ibland verkar de komma från intet, vet inte varifrån de kommer. Idag eller snarare ikväll när jag satt och såg på en film hörde jag nåt slags viskningsläten, tror inte jag hörde vad de sa men det gav mig tanken "satan"
Mer
17 år 5 månader sedan #54296 av Q.L
Svar från Q.L i ämnet Om änglar

Vargen skrev: Dom kommer ifrån ställen där det är ljud, t ex från en ventilation, vattenkran eller toaletten, TV'n osv.


Precis så är det för mig oxå.... kan komma ifrån dusch silen, ventilation, ifrån slasken i köket....typ alla mörka utrymmen.
Mer
17 år 5 månader sedan #54310 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Om änglar
Hej Vargen! Jag har också hört röster i duschen, men dessa röster är inte på riktigt. Det är inbillning, som tur är. Kanske du inte får riktig effekt utav din medicin?

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
17 år 5 månader sedan #54332 av Inwatto
Svar från Inwatto i ämnet Om änglar
Det verkar vara svårt att medicinera bort röstupplevelser. Fastän jag medicinerar nu kan jag då och då kommunicera med de varelser i min hjärna jag tror är änglar.

Jag har andra röster i mitt huvud också. En röst är en överdjävul, vad nu det är för varelse och hur den ser ut har jag ingen aning om. Dock är hon trevlig och Jesus har sagt jag ska kunna lita på henne. Tydligen är djävlarna underordnade honom och måste göra som han säger om han säger något. Det låter bra, tycker jag.

En demon pratade jag med häromdan. Jag kallade på honom vid namn Belsebub, det enda demonlika namn jag kunde komma på. Han bemödade sig med att ge ett gott första intryck men när han försvann efter ett tag märkte jag vad som är typiskt för demoner. Han kom nämligen tillbaks med lite kompisar, ett gäng djävlar som fegt nog bara pissade på mig. Tur att det här hände i en dagdröm och inte i verkligheten! Nä, jag ska nog inte kalla på fler demoner, de verkar bara vara ute efter att förstöra.

Om jag inte aktivt försöker kommunicera med mina röster är de tysta. Kanske är det medicinen som gör det. Det verkar finnas en tröskel man måste över för att höra röster och den är återskapad i mitt fall m h a medicin. Läs trådstarten om varför man inte ska prata med änglar!

Prata inte med hat i munnen!
Mer
17 år 5 månader sedan #54341 av Fredrik
Svar från Fredrik i ämnet Om änglar
Inwatto, läste i en annan tråd att du knaprar 5mg Abilify. Det kanske skulle fungera bättre med 10 mg?

För mig var 5mg Abilify för lite.

mvh Fredrik