Om änglar

Mer
17 år 5 månader sedan #53711 av Inwatto
Svar från Inwatto i ämnet Om änglar
Som jag uppfattar det är ärkeänglar som Mikael och Gabriel ledare för en massa andra änglar. Man måste inte alltid prata med ledaren för att kunna kriga väl. En bra ledare samlar information från sina medarbetare och fattar beslut därefter. Änglavärldarna klarar sig nog utan att vi behöver bry oss om kampen mellan änglar och demoner...

Prata inte med hat i munnen!
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
17 år 5 månader sedan #53712 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Om änglar
ELDTECKNET……………………..

en svart barnvagn……………………..
fylld med puzzel………………………
du är en färdskrivare…………………..
i natten………………………………..
född i eldtecknet………………………
utkastad till……………………………
det okända…………………………….
som ett galet brev……………………..
skrivet av dom sårade ….……………..

Thommy Turesson!

Om jag ska kunna sova i natt, så bör jag vila huvudet! Kaskader av eld sprutar från den nyblivna ön!

Vars är världen på väg?
Mer
17 år 5 månader sedan #53726 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Om änglar
Det finns en ängel för varje stjärna i universum! Detta faktum att jag och allt som har en själ, precis som Jesus har en stjärna som själen korresponderar med, gör att jag tror på det att varje människa som har en själ också någonstans är en Ängel!

En själ är värd exakt det som finns i en hel värld med resten av mänskligheten och allt som finns i den!

Jag tror det är en strid inom oss själva! Detta är en förlorad värld den tillhör den ondes maktområde!
Därför är vi egentligen tillspillogivna!

Men det finns ett hopp, ett levande hopp i Jesus! Detta tror jag på!

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
17 år 5 månader sedan #53728 av Inwatto
Svar från Inwatto i ämnet Om änglar

Nissegossen skrev: Men det finns ett hopp, ett levande hopp i Jesus! Detta tror jag på!


Jag nämnde inte Jesus i uppräkningen ovan för han räknas som en ängel av människor men är Herrars Herre bland änglarna. Han berättade för mig (jodå, jag har pratat med honom också) att en människosjäl kallas för en aua. Dock kan man inte ta det begreppet i plural utan det heter i så fall "flera aua". Tror det beror på att varje själ är värd så oändligt mycket att det inte går att räkna.

Prata inte med hat i munnen!
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
17 år 5 månader sedan #53734 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Om änglar
Jesus har jag inte ens varit i närheten av, lärjungarna vaktar vartenda steg! Intelligensmässigt hittar jag inte honom! Trots alla ledtrådar!

Vars är världen på väg?
Mer
17 år 5 månader sedan #53788 av Vargen
Svar från Vargen i ämnet Om änglar
Jag tror att röster man hör kan vara verklighet, men inte av den här världen. Det med tidslöshet tror jag stämmer, eftersom evigt liv det är där ifrån änglar kommer. Men vad döda? Det är vi som är döda och de som är levande. De är i livet och vi är i döden, den andra döden är dock betydligt värre

Tyckte det var väldigt intressant att läsa det där annars. Själv har jag inte kontakt med goda ting, och inte änglar. De jag hör är kvinnliga andar/demoner eller vad de är. Hör dem nu t ex när jag skrev det där "-mitt namn- Kom nu" de är rätt obehagliga och rösten låter komma från ett vattenfall, nån form av förvrängd röst. De uppenbarar sig särskilt ofta också i duschen, när de kan skrika till från långt avstånd. Då är det snabbt att ta sig ur duschen innan nåt händer en, vilket förmodligen de inte har tillstånd till men försöker skrämma i alla fall. Jag har dock hört Jesus Kristus röst, men han sa inga ord. Dock blev jag befriad från allt lidande och allt jag kunde tänka på innan jag somnade var Jesus Kristus. Var väldigt ångestfylld och ledsen när jag gick och la mig då