De symptom vi har/har haft

Mer
3 år 1 månad sedan #1328039 av Amandara
Svar från Amandara i ämnet De symptom vi har/har haft
Det är mycket som kan störa ut hjärnans balans och vi är extra känsliga för det.
Mer
3 år 1 månad sedan #1328046 av mrsearlgray
har provat melatonin men det funkade inte alls, men skulle kanske som ni säger behöva en medicin som håller mig sovande, kanske skulle behöva höja antipsykotiska också. ska prata med min ssk imorgon så kan ta upp det med henne.


Geta: vad bra tips, hade på gränsen för högt blodsocker på senaste blodprovet, kanske får köpa havregryn, det är ju gott också.
Mer
3 år 1 månad sedan #1328050 av Geta
Svar från Geta i ämnet De symptom vi har/har haft
Jag har äppelmos på gröten.
Mer
3 år 1 månad sedan - 3 år 1 månad sedan #1328051 av Amandara
Svar från Amandara i ämnet De symptom vi har/har haft
Olanzapin/zyprexa är ju rätt bra på att klubba en - att man blir trött. Jag har det som vid behovsmedicin mot ångest och jag använder den som extra sömnmedicin. Det är ok för min läkare. Nu när hjärnan har varit i obalans tar jag 1 eller 2 olanzapin varje kväll. Den brukar jag oxå ta om jag varit igång mycket på dan och har svårt att komma ner i varv inför att jag ska sova. Man får prova sig fram lite.

Olanzapin är en antipsykosmedicin. Manier dämpas av antipsykotika är jag rätt säker på, att de använder antipsykotika så. 
Last edit: 3 år 1 månad sedan by Amandara.
Mer
3 år 1 månad sedan #1328052 av Nobel
Svar från Nobel i ämnet De symptom vi har/har haft
Det enda som hjälpte mot mina sömnproblem var antipsykotika.
Mer
3 år 1 månad sedan #1328053 av Cosmos
Svar från Cosmos i ämnet De symptom vi har/har haft
Inget funkar på min sömnlöshet, sitter bara och halvsover i soffan hela nätterna. Jag kan i princip gå upp och städa på natten eller diska (vilket inte är tillåtet). Men jag sitter på olika forum där det alltid finns folk, även här. Så jag har vant mig vid att bara sova fyra-fem timmar per natt. Inget konstigt med det.