Tankeläsning

Mer
17 år 2 månader sedan #68566 av klovis
Svar från klovis i ämnet Tankeläsning
Nu har jag varit borta, men jag läste ditt svar när du tyckte att den andra tjejen hade läst dina tankar Jonna. Hann inte svara just då. Jag skulle inte ens vara rädd för att hon hade gjort det. Jag ska försöka förklara varför.

Om jag kommer ihåg rätt så pratade hon om att hon skulle slänga ett par gamla mysbyxor eller något.

Då tänkte du att hon skulle använda de när hon målar.

Fundera själv vad man skulle kunna använda ett par gamla mysbyxor till om du inte vill slänga dom? Jag kan nästan bara komma på att man kan använda de när man målar/renoverar eller något sånt. Så det är faktiskt väldigt naturligt att hon säger samma sak som du tänkte. För det är säkert den tanken som först kommer till henne också. Varje gång jag ska slänga ett par byxor tänker jag nog att jag kanske kan använda de när jag målar eller något sånt. Det gör nog alla människor.

Om hon hade sagt att hon skulle ha den som en flagga på sin piratbåt och du precis hade tänkt det. DÅ hade jag också blivit lite konfunderad. Men det här känns bara naturligt och är absolut inget du ska hänga upp dig på.

ooo kära hjärtat, jag önskar att du slapp de här tankarna på tankeläsning.
Önskar jag kunde vara mer stöd än jag kan vara också. Önskar att du kunde känna att mina är förklaringar och tankar är lika självklara och enkla som jag tycker att de är.

kram,
Molgan
Mer
17 år 2 månader sedan #68582 av Jonna7
Svar från Jonna7 i ämnet Tankeläsning
Vilket fint inlägg från dig, Molgan. Det värmde i hjärtat. Jag fick mig ett gott skratt med det där med piratflaggan.

Det låter så logiskt och klokt med det du skrev och känns lätt att ta till sig och jag känner att jag faktiskt blir lite botad från min tankeverksamhet. Min hjärna har nog förstörts lite från de psykoser jag haft men enligt nya forskarrön så ska den ju ha en förmåga att reparera sig själv vilket känns jättebra. Det tar nog bara lite tid och det där med tankeläsning försvåras och blir sämre när jag nu haft en tid av dålig sömn men det ska bli bättre, jag vet att det ska bli det.

Tack för ditt stöd
Kram/Jonna
Mer
17 år 1 månad sedan #72207 av Amanita
Svar från Amanita i ämnet Tankeläsning
Man kan visst läsa tankar, jag gör det hela tiden, det blir som en flash som går genom medvetandet där jag blir medveten om vad någon tänker och känner. Spelar ingen roll om det är någon jag har i närheten eller om det är någon jag chattar med. Däremot kan jag inte bestämma vad jag skall plocka in, så att experimentera med det och försöka hitta bevis för det funkar inte, det sker spontant och jag har lärt mig agera utifrån det.

Bästa sättet att slippa oroa sig för att andra skall höra sina tankar är att bara tänka sånt man står för. Mycket bra medvetandeträning också att lära sig styra över tankar man vill tänka. Meditation hjälper också att lära sig sluta tänka så att när man är blank i sinnet kan bestämma själv vilka tankar man vill plocka fram. Om man annars har svårt att sluta tänka så funkar det alltid att tänka på porr :D
Mer
17 år 4 veckor sedan #72735 av Teresia
Svar från Teresia i ämnet Tankeläsning
Okey, vare sig vissa människor kan höra, se eller känna på sig vad man tänker på så ska man inte bry sig om detta. Som någon där uppe redan sagt så har man friheten att tänka på vad man vill och ofta är det så att när man minst vill så börjar man tvångsmässigt tänka på det man inte får eftersom man tror att andra kan se det. Men det är deras problem om de kan se eller höra det eller hur? Det är dem som får leva med det jobbiga att veta hela tiden vad andra tänker på. Tanken är fri.

Men jag har också sån känsla hela tiden, att andra vet exakt vad jag tänker på och då blir man lite stirrig och försöker inte tänka på något snuskigt eller på ens hemligheter eller något fult om den människan. Men sen så försöker jag intala mig att jag inte bryr mig för jag rår inte riktigt för mina tankar, tyvärr, jag har tvångstankar och så är det. Om någon typ hörde att jag i tanken sade fetknopp till den människan så kan jag inte hjälpa det att jag sa det i tanken för det var en tvångstanke. Så jag vill säga med detta, att även om någon kunde höra mina tankar så får de skylla sig själva.
Mer
17 år 4 veckor sedan #72739 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Tankeläsning
Pröva, det här. När ni är ute och möter någon, gammal eller ung, så säg i er tanke; Snygg! Då får ni automatiskt ett intresserat leende tillbaka!

Är det någon du inte tycker om; Du din skit!

Garanterat att det verkar!

Jag har ofta märkt att jag själv kan gå rätt på en människa och säga till människan ifråga vad den har för problem! Då kan jag ofta sitta inne med lösningen på den människans problem! Det är faktiskt sant! Men jag får god hjälp uppifrån! :lol:

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
17 år 2 veckor sedan #73237 av Teresia
Svar från Teresia i ämnet Tankeläsning
Det har jag också märkt Nissegossen, att det jag tänker om en människa verkar som om de är medvetna om det, i alla fall är deras undermedvetna medvetet om det kanske, inte deras medvetna jag. Det är så ofta som jag ser på en människa lite som jag tycker verkar obehaglig och så genast ser man att den människan gör en tuff och hatisk min. Visst kan det vara övertolkat och ryckt ur sitt sammanhang men det stämmer så ofta att man börjar undra om inte det verkligen är så att folks undermedvetna uppfattar vad man tänker om dem i alla fall.