Tankeläsning

  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
17 år 4 månader sedan #57526 av
Svar från i ämnet Tankeläsning
Tack för era svar! :)

Jag har haft det här problemet med tankeläsning nån månad och tänkte ta upp det med min terapeut. Ja, jag äter trilafon som är antipsykotiskt, mest för att bli lugn och i förebyggande syfte. Jag har nämlingen haft paranoior ibland. Men nu kanske jag behöver öka dosen.

Men i övrigt funkar jag ganska hyfsat förutom överaktivitet i hjärnan. Det är nog ingen som märker nåt.

Jag är oxå bipolär kan jag tillägga. Har inte schizofreni.
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
17 år 4 månader sedan #57720 av
Svar från i ämnet Tankeläsning
Nu har jag pratat med min terapeut och hon sa att det är paranoid psykos. Konstigt att det räknas som paranoia... Jag har ju inga förföljelseidéer som jag haft vid tidigare nojor. Känner mig ganska klar i huvet och funkar i vardagslivet. Jaja, nu har jag höjt dosen på mitt trilafon iaf så få se då om det lugnar ner sig i hjärnan nu då. :skifta
Mer
17 år 4 månader sedan #57723 av tanne
Svar från tanne i ämnet tankeläsning
jag känner´igen detta väl.jag brukar känna som att folk kan läsa mina tankar .då blir jag nervös och stirrig.detta brukar vara ikörsporten till mina psykoser.men nu har jag lärt mig att hantera detta och intala mig att detta är helt ologist. det skulle va om någon opererat in ett data chip i hjärnan och detta sträcker sig långt bortom det logiska. det finns ingen som kan läsa ens tankar bara så där rakt av.däremot är psykopater duktiga på att veta vad man känner och står i känslolivet.men det är ingen tankeläsning.
Mer
17 år 2 månader sedan #68556 av agnes1
Svar från agnes1 i ämnet Tankeläsning
:?:
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
17 år 2 månader sedan #68559 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Tankeläsning
Man brukar säga, att det händer "olyckor" verbalt, ibland säger man ngt man inte kan stå för. Då tappar man genast i trovärdighet. Rösterna kör liksom på kommando, ibland kan man faktiskt beställa ett ord från ngn annan!

Då kan man verkligen säga att man hör en annans röst!

Vars är världen på väg?
Mer
17 år 2 månader sedan #68561 av Jonna7
Svar från Jonna7 i ämnet Tankeläsning
Jag har det precis som du förutom att det blir en bubbla och har haft det i tre års tid. Jag kan inte släppa det utan det har fastnat i mitt sinne. Jag vet att det är ologiskt men det är bara så att jag måste vakta mina tankar dagarna i ända och det är otroligt jobbigt. När man vill undvika konstiga tankar så kommer de ju på beställning. Det enda man kan göra är att försöka tillåta sig själv att tänka på vad man vill och skita i vad folk tycker och tänker. Helst ska man stå framför spegeln varje morgon och prata högt med sig själv och säga att jag får tillåta mig själv att tänka helt fritt. Det är ingen som hör vad jag tänker.

Tyvärr så var det så nyligen att en tjej som gick på promenad en bit framför mig sa precis det jag tänkte och då blev jag jätterädd. Men jag har intalat mig själv att det inte är så ändå. Tragikomiskt om man så vill men det är f*n imej inte så roligt att ha det så.