Master of Universe

Mer
16 år 9 månader sedan #83329 av Inwatto
Svar från Inwatto i ämnet Master of Universe
Den här tråden behöver kanske inte fler kandidater till titeln Master of Universe, men jag kan inte låta bli att berätta om att jag drömde inatt att jag mötte Mogda. Namnet blir i översättning "Jag är alltings fader. Var så god och sitt!". Tydligen går han om man inte sitter ner när man möter honom - ett sätt att undvika våld.

Han är afrikan vilket kanske inte är helt ologiskt då väl vetenskapen är överens om att människosläktet ursprungligen kommer från Afrika. Att vissa religioner tycker annorlunda bortser jag ifrån.

Dock tycker jag Mogda verkar uppfylld av sin egen storhet så jag tvivlar på att han är Master of Universe. Jag satsar mina pengar på att det är Jesus som är Livets Herre, beskrivningarna om honom innehåller inget storhetsvansinne som en falsk herre annars lider av.

Lite störd är jag över att bli kontaktad av en livsglad och positiv ande för jag trodde jag var stängd för sånt. Antingen finns Mogda i Afrika och kommunicerar med mig via telepati, eller så är han en förträngd del av mitt undermedvetna. Själv tror jag människor kan kommunicera via vårt kollektiva undermedvetna även om det räknas som en vanföreställning.

Mogda ville höra av sig som kandidat till Master of Universe. Varför har inte påven hört av sig? Och hur är det med Indien och Kina, där borde finnas kandidater potenta nog att ge sig tillkänna.

Prata inte med hat i munnen!
Mer
16 år 9 månader sedan #83777 av Inwatto
Svar från Inwatto i ämnet Master of Universe
Nu har jag förklaringen på att påven inte hört av sig - han finns på andra sidan en andlig mur mellan protestanter (som jag är) och katoliker. Kanske är det den muren som förklarar varför det alltid är såna stridigheter mellan katoliker och andra. Den undermedvetna kommunikationen fungerar inte och då är man nästan automatiskt osams.

Men, jag kan prata andligt med Benedictus XVI ändå. Vi hälsade artigt på varann och det var trevligt. Han är inte kandidat till att vara Master of Universe, han är "bara" vald att vara Guds ställföreträdare på jorden.

I Indien är högsta hönset en kvinna. Hon är varken buddhist eller kristen utan tror hon är Gud. Jag förstod inte hennes namn så jag kallar henne Siri. Då kontrar hon med att kalla mig för "Mannen som kallar mig Siri". Så har vi namn på varann. Hon verkar lugn och seriös. En bra kandidat till Master of Universe från ett område i världen med 1 miljard invånare?

Som vanligt vill jag lägga in brasklappen att detta kanske bara är ett uttryck för min hjärnas fantasi. Telepati kanske inte fungerar.

Prata inte med hat i munnen!
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
16 år 9 månader sedan #83778 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Master of Universe
Kan du Inwatto vara detektiv eller tillhörandes en jury? Jag kan inte förstå hur du har en sådan kontakt med det undermedvetna, det är den dörren som är stängd, jag har bara den ytliga kontakten med ex Gabriel.

Annars säå känner jag ingen närmare gemenskap med Gud eller Jesus, han blev ju förrådd! Utan Judas hade han nog inte blivit så berömd, men tyst funnits där i bakgrunden som en icke exploaterad kraft.

Synd också att Buddha gick och blev berömd, Allath är ju bara en Gud, Men Muhammed var ju en profet, lite skillnad mot Jesus roll som blev avslöjad för den stora massan!

Vars är världen på väg?
Mer
16 år 9 månader sedan #83782 av Inwatto
Svar från Inwatto i ämnet Master of Universe

Jocke skrev: Kan du Inwatto vara detektiv eller tillhörandes en jury? Jag kan inte förstå hur du har en sådan kontakt med det undermedvetna, det är den dörren som är stängd, jag har bara den ytliga kontakten med ex Gabriel.
...

Jag måste ha en öppning i dörren till mitt undermedvetna som kan kommunicera med andar så enkelt. Hål i hjärnan? Går nog inte att medicinera bort, det enda man kan åstadkomma med mer medicin i min kropp är att jag tappar lusten att försöka göra saker. Tycker det är roligt att fundera över hur många kandidater till Master of Universe det kan finnas. Det är lagom att ta en kandidat per kontinent eller per 1 miljard människor.

Prata inte med hat i munnen!
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
16 år 9 månader sedan #83785 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Master of Universe
Eller är det bara "snillen spekulerar"?

Vars är världen på väg?
Mer
16 år 9 månader sedan #83885 av Nyfrisk
Svar från Nyfrisk i ämnet Master of Universe
Jag tror fortfarande litegrann att jag är utvald till en viktig uppgift att förändra de judiska och nazistiska världskonspirationerna så jag är fortfarande sjuk kan man säga. :(