Master of Universe

Mer
16 år 10 månader sedan #82140 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Master of Universe
Kan bara säga att där i den filmen bejakade Jekyll sin djävulska sida och blev Mr hyde!

Det är ju inte så accentuerat inom oss själva, men berättelsen har ganska mycket att säga om den mänskliga själen! Och den mänskliga naturen!
Du är ju då inte ensam!

För trots allt finns det spärrar mot att ta all makt och sedan njuta av makten!

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
16 år 10 månader sedan #82149 av Nissegossen
Mer
16 år 10 månader sedan #82158 av Inwatto
Svar från Inwatto i ämnet Master of Universe

PSR skrev: Mellan 1993 och 2003 var det jag som var Master of Universe. Jag bara undrar vem som tog över efter mig? Vem är det just nu?

Jag tyckte Usama bin Ladin visade att han skulle kunna vara djävulen eftersom han tycktes ligga bakom september-11 2001-dådet. År 2002, den 23 juli,var jag rejält snurrig och fick för mig att nu hade Usama dött. Alltså var det jag som tagit över på tronen i helvetet. Tronen i himlen har Jesus så den eftertraktade jag inte, utan fick en rejält varm stol, istället.

Den här fantasin pågick tills hösten 2004 då jag hade andra fantasier som upptog min tid. Jag mötte (andligen) andra falska Gudar och Jesus:ar och en del blev övertygade om att de hade fel, andra släppte jag utan åtgärd.

Själv blev jag övertygad om att jag som mest är en andemakt, inte någon Gud, men en delpersonlighet till mig behöll tron på att jag var Gud ända till för sex månader sedan då jag upptäckte det och tog bort det. Märkligt att en sådan felaktig tro kan sitta så hårt! Mitt medvetna jag hade ju övergivit tanken på att jag var Gud eller nåt liknande, men mitt undermedvetna kunde behålla den tanken i flera år innan jag upptäckte och rättade till det.

Vem som är Master of the Universe nu vet jag inte. Jag gör inget längre för att styra i helvetet. Jesus har jag pratat med och Han säger att Han är redo att ta över världen. Hur det övertagandet ska gå till är hemligt, och jag är inte invigd i hur det ska gå till så jag vet inte om det finns någon Master of the Universe just nu. Falska Gudar finns det fortfarande gott om, så kandidater saknas inte. Allah är ju en mäktig ande, kanske är det han som tagit över i världen?

Prata inte med hat i munnen!
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
16 år 10 månader sedan #82162 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Master of Universe
Jag känner mig som en diplomat i världens tjänst. Den jag känner styr världen, är impulsen! Jag har aldrig känt mig maktfullkomlig, visst har jag kännt att jag står på en helt annan plan än vissa som gör anspråk på att bestämma. Jag fjärmar mig från dem, men vad som fick mig att avstå makten, var liemannen.

Han sägs ju tjäna ondskan, så jag känner att vi är nog flera som har blivit lurade? När vi utsätts för tillräckligt stora påfrestningar då ballar vi ur! Jag tror inte Jesus vill bestämma, jag tror han vill ha demokrati, medbestämmande!

Vars är världen på väg?
Mer
16 år 9 månader sedan #82236 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Master of Universe

PSR skrev: Mellan 1993 och 2003 var det jag som var Master of Universe. Jag bara undrar vem som tog över efter mig? Vem är det just nu?


Jag hade vanföreställningar bara några dagar innan jag fick antipsykotika och sedan försvann de i stort sett helt för mig. Jag misstänkte också direkt att det var vanföreställningar och var skeptisk till dem.

Visst var du omedicinerad under dessa 10 år PSR? Hade du fått antipsykotika direkt, så kanske du hade abdikerat direkt, som Master of Universe? Det måste ha varit jobbigt att ha haft sådana besvär så länge.
Mer
16 år 9 månader sedan #82239 av Saari
Svar från Saari i ämnet Master of Universe
I vår hade jag en svår tid då jag trodde att jag var en profet och Guds barn likt Jesus och var upptagen med de tankarna dygnet runt. Tillslut la jag in mig när jag kände att det blev för mycket och sa till mina tankar att jag tänkte ta en paus och vinna lite tid inför något stort som skulle hända... Det var skrämmande. Jag minns att jag skrev här på viska i desperation.

Idag känner jag inte likadant, jag får inga tankar från den kraft som anses vara Gud men jag kan inte glömma, aldrig. Jag tror fortfarande till viss mån på det. En andra sida hos mig säger att det bara är inbillning, men jag vet inte... Usch.

Tycker att det var tungt att tänka på det igen.