Vad läser Ni nu del, 1!!!

Mer
4 år 10 månader sedan #1157795 av Geta
Svar från Geta i ämnet Vad läser Ni nu del, 1!!!
Den här dikten av Lennart Hellsing stod i senaste Vi:

Moster Ester älskar fester
Hon har nästan alltid gäster:
Fyra präster från Manchester
En orkester på semester...
Mer
4 år 10 månader sedan #1157866 av wasp
Svar från wasp i ämnet Vad läser Ni nu del, 1!!!
Ingenting, kan inte läsa böcker längre. Koncentration och engagemang = 0! Kom att tänka på vad Lars Widding skrev i Sorundasviten när prästen Vallerius konserverat änkan efter prästen Nordin (gift sig med henne) och fått den efterblivne drängen Johan på köpet. Johan sa: Jag heter Johan, för det har prästen döpt mig till! Alltså heter jag Johan, goddagens god dag, god dag, jag är den nye drängen hos den nye pastor Nordin!
Mer
4 år 10 månader sedan #1157894 av MsTibbs
Svar från MsTibbs i ämnet Vad läser Ni nu del, 1!!!
Läser anteckningar från en konferens jag varit på, ska skriva artikel till ASP Bladet.
Mer
4 år 10 månader sedan #1157956 av Geta
Svar från Geta i ämnet Vad läser Ni nu del, 1!!!
Mer
4 år 10 månader sedan #1157959 av MsTibbs
Svar från MsTibbs i ämnet Vad läser Ni nu del, 1!!!
Jag läser mest i Bibeln. Har köpte en ny Svenska Folkbibeln 2015 som jag gillar bättre än Bibel 2000. HERREN står med stora bokstäver och den är mer målande, inte så stel. :)
Mer
4 år 10 månader sedan #1159813 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Vad läser Ni nu del, 1!!!


Har läst denna bok om nybygget av Karolinska Sjukhuset och införandet av värdebaserad vård. Tyvärr gick det mesta snett och det blev enorma problem. Konsulter tog över och läkarna kördes över. De avskaffade klinikerna och införde vård efter en diagnos, vilket krävde mer chefer Det skapade massor av oväntade problem. De tänkte inte igenom allt, men det berodde väl på konsulterna. Tanken med det hela var att Karolinska skulle bli världsberömt för värdebaserad vård. Lite samma sak som Macchiarini-skandalen. För stora ambitioner är inte alltid bra.