Vad läser Ni nu del, 1!!!

Mer
4 år 11 månader sedan - 4 år 11 månader sedan #1154549 av 1Dave
Svar från 1Dave i ämnet Vad läser Ni nu del, 1!!!


America before: The key to earths lost civilization

Hancock letar efter en bortglömd/försvunnen historisk civilisation.

/Dave
Last edit: 4 år 11 månader sedan by 1Dave.
Mer
4 år 11 månader sedan - 4 år 11 månader sedan #1156026 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Vad läser Ni nu del, 1!!!


Jag har lånat denna bok, som e-bok och läst den i min surfplatta. Kan rekommendera den. Johan Cullberg är professor i psykiatri och hans bror Erland var konstnär och hade schizofreni. Han var rejält sjuk måste man säga och var på mentalsjukhus och sedan sjukhem. Senare fick han egen lägenhet. Johan Cullberg ställde verkligen upp för honom på många olika sätt. Han fick ett stipendium på 50000 kr, som han själv hämtade ut i tusenlappar. Tyvärr glömde han kassen på bussen så pengarna förlorade han. Johan Cullberg berättade att på mentalsjukhuset Långbro slutade man på 70-talet med antipsykotika på en avdelning, men det blev helt kaotiskt där.
Last edit: 4 år 11 månader sedan by Admin1.
Mer
4 år 11 månader sedan - 4 år 11 månader sedan #1156029 av Geta
Svar från Geta i ämnet Vad läser Ni nu del, 1!!!
Håller på att traggla mig igenom Tännsjös bok. Den handlar mycket om dödshjälp i livets slutskede. Han droppar många namn. Den ende som jag kommit i kontakt med är sjukhusprästen Daniel Brattgård. Han ska ha gett Tännsjö en match. Tännsjö ska inte ha varit så populär bland läkare.
Last edit: 4 år 11 månader sedan by Geta.
Mer
4 år 11 månader sedan #1156030 av Recard2016
Måste börja läsa körkortsteori igen för jag var 3 rätt ifrån att klara provet förra veckan, känns rätt bittert, trodde jag skulle slippa de nu. Uppkörning imorgon, klarar jag det kan jag bara fokusera på att klara teorin i 2 månader.
Mer
4 år 11 månader sedan #1156031 av Skellington

Admin1 skrev:



Jag har lånat denna bok, som e-bok och läst den i min surfplatta. Kan rekommendera den. Johan Cullberg är professor i psykiatri och hans bror Erland var konstnär och hade schizofreni. Han var rejält sjuk måste man säga och var på mentalsjukhus och sedan sjukhem. Senare fick han egen lägenhet. Johan Cullberg ställde verkligen upp för honom på många olika sätt. Han fick ett stipendium på 50000 kr, som han själv hämtade ut i tusenlappar. Tyvärr glömde han kassen på bussen så pengarna förlorade han. Johan Cullberg berättade att på mentalsjukhuset Långbro slutade man med antipsykotika påen avdelning, men det blev helt kaotiskt där.


En kompis föräldrar har en tavla av Erland Cullberg, ett mästerverk imo.

Bra med e-böcker. Ska låna den.
Mer
4 år 11 månader sedan #1156033 av Geta
Svar från Geta i ämnet Vad läser Ni nu del, 1!!!
Bröderna Cullberg