Brexpiprazol testas mot schizofreni

Mer
9 år 5 månader sedan #704514 av tequilarose
Ja jag började röka tobak och det hjälpte för akatisi annars hade jag suttit inlåst för detta driver mej annars till vansinne.
Mer
9 år 5 månader sedan #704517 av koi
Hur vet man om det är akatisi eller ångest?
Mer
9 år 5 månader sedan #704520 av tequilarose
Man märker det akatisi ger rastlöshet blandat med ångest och man vet inte pga den här kombinationen vart man ska ta vägen. Så var det för mej personligen....
Mer
9 år 5 månader sedan #704523 av koi
Okej. Jag är inte rastlös. Abilify är dämpande på mig.
Mer
9 år 5 månader sedan #704621 av Zoidar
Jag hade svårt att sitta still. Det enda som funkade var att promenera.

Anchored in Christ ✟

Mer
9 år 5 månader sedan #704654 av Nissegossen
Förr gick eller sprang folk i korridorerna på Lillhagen pga akatasi. Det var symptomatiskt med högdosbehandling. Det hade min läkare specialtillstånd ifrån socialstyrelsen för att ge till oss som var hans patienter. Det var extrema doser som han gav oss. Det pågick ända till 1980 från 1974. 1980 fick jag byta klinik och därmed överläkare och medicin. Han sade till mig att den här medicinen skall du ta (Trilafon) och vi kan droga ned dig så att du går som en zombie, men det är inte önskvärt, utan vi skall prova ut lägsta effektiva dos så du har kvar några symptom kvar på din sjukdom, men att du då har mer kvar utav ditt intellekt.

På den vägen är det, jag står fortfarande på Trilafon och kör fortfarande på hans koncept och jag har nu en låg dos, med knappt några biverkningar alls och fungerar i vardagen. Försökte göra ett arbetsförsök för 9 år sedan, men ryggen satte stopp annars hade jag jobbat.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum