Brexpiprazol testas mot schizofreni

Mer
9 år 5 månader sedan #704655 av Nissegossen
Från 1974 och fram till 1980 fick jag prova flera neuroleptika, men den mesta tiden hade jag Siqualone (i patient mun Sick and alone) Decanoat (Långtidsverkande) Underhållsdosen var på 6,25 mg var 14de dag och när jag var inlagd med akut psykos kunde jag få 250 mg Siqualone Enantat (Korttidsverkande) Samt en injektion med 100 mg Hibernal och jag har läst i journalen från den tiden att jag stod på den doseringen var 3dje timme vid behov! Jag fick en stor spruta och jag fick de doserna 2 ggr på en vecka och det var så mycket att jag knappt kunde sitta och äta för att det gjorde så ont på injektionsstället i baken.

Det är i nutida perspektiv inte klokt! :nej

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
8 år 10 månader sedan #750955 av Admin1
Läste att brexpiprazol kan bli godkänd i USA om en månad ungefär.
Mer
8 år 10 månader sedan #750985 av Nissegossen
Bra om det är en medicin som verkar mot psykoser och ger få om inga biverkningar. Men dock, jag går inte ifrån ett koncept som fungerar idag utan biverkningar som jag har idag då jag har injektioner med Trilafon på 0,7 ml (108 mg/ml) idag, var 14 de dag.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
8 år 10 månader sedan #751072 av zoegas
Trilafon är ju de bästa pillerna.

Åk hem, Packa och lämna planeten!

(╯°□°)╯︵ ┻━┻
Mer
8 år 10 månader sedan #751127 av Nissegossen

Larsson skrev: Ingen vettig person ordinerar Trilafon idag. Det är mycket gammaldags och omodernt. Man kan ordineras Abilify eller liknande. Det är ju frivilligt om man vill sprida sin egen patientinformation, men jag tror det är olagligt att sprida andra personers patientinformation. Patientinformation ska ju vara skyddad.

Jag råkar vad jag vet vara "vettig" vad jag vet och jag behåller den gamla medicin jag har som jag vet har hållit mig borta ifrån alla sjukhus, frånsett besök på akutsjukhus för någon somatisk åkomma någon gång, sedan årsskiftet 1986-1987. Alltså, jag har inte legat inne inom psykiatrin sedan dess.
Jag går aldrig ifrån ett vinnande koncept, för att det som fungerar och fungerar bra, som för mig, går jag inte ifrån. Men jag talar för mig själv om mig själv, andra må döma om sig själva.

Fast många har jag känt till, alla lever inte i dag...

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
8 år 10 månader sedan #751262 av Admin1
Förutom detta preparat, så kan det komma ett till Abilify-liknande preparat till USA cariprazin. Ett tidigare preparat bifeprunox liknade Abilify, men fick avslag 2007 för effekten var för dålig.