Brexpiprazol testas mot schizofreni

Mer
10 år 2 månader sedan #647059 av Admin1
Cariprazin verkar intressantast, eftersom effekten kan vara bättre än Abilify. Om Cariprazin blir godkänt i USA kan man nog få det i Sverige på licens. Doseringen av Cariprazin befinner sig under utredning, men när dosrekommendationen är klar blir preparatet godkänt för den amerikanska myndigheten har sagt att preparatet har effekt. Om antipsykotika inte blir godkända, så beror det nästan alltid på dålig effekt.
Mer
9 år 7 månader sedan #690952 av Admin1
Brexpiprazol har lämnat in ansökan till den amerikanska myndigheten FDA och besked om godkännande väntas till sommaren nästa år.

www.di.se/finansiell-information ... 3fbf63e81e
Mer
9 år 7 månader sedan #691218 av Admin1
Här finns utförligare info. De har även ansökt om godkännande för behandlingen som tillägg till antidepressiva för att minska depressionen, när antidepressiva ger otillräcklig effekt:

www.businesswire.com/news/home/2 ... ing-Review
Mer
9 år 7 månader sedan #691223 av Eos
En sån medicin skulle jag behöva! Jag har både maxdos fluoxetin och voxra och det hjälper inte så bra. Funderar på att be om TCA klomipramin istället. Fast har för mig jag blev korkad på den och slutade med den när jag läste på universitetet. Det var på 90-talet.
Mer
9 år 4 månader sedan #704247 av Admin1
Två sluttester (Fas III) på brexpiprazol mot schizofreni tyder på effekt mot schizofreni. Diarré, illamående, akatisi och huvudvärk var de vanligaste biverkningarna. Preparatet är tänkt att ersätta Abilify vars patent går ut i USA i april.

www.businesswire.com/news/home/2 ... nt-Effects
Mer
9 år 4 månader sedan #704249 av tequilarose
Ni som vill byta mediciner ni har så klart rätt - tog 30 olika antidepressiva och antipsyktiska att hitta rätt idag skulle jag kunna gå över lik för att behålla mina medicinerc så rätt blev det efter så många byten och byten tillbaka etceterwv