Xeplion med 3 månaders effekt godkänd snart

Mer
6 år 5 månader sedan #985063 av 1Dave
Jag har haft Xeplion i mer än ett år. Inte märkt nån viktuppgång av den iaf. Jag gick därimot upp en jäkla massa på Olanzapin.

/Dave
Mer
6 år 5 månader sedan #985094 av Nissegossen
Då får vi fråga nyinsjuknade som först haft Invega och därefter får explion och därefter har fått den nya medicinen om personen har fått viktuppgång. Har man haft mediciner av annan sort kan det vara missvisande

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
6 år 5 månader sedan #985351 av Admin1
Xeplion liknar Risperdal, men är mer vattenlösligt. Risperdal har halva viktuppgången jämfört med Zyprexa.
Mer
6 år 4 månader sedan #998145 av 1Dave
Vad händer egentligen om sjuksköterskan råkar injicera i ett blodkärl istället för muskeln?

/Dave
Mer
6 år 4 månader sedan #998152 av Nissegossen
www.familjeliv.se/forum/thread/75047089-...-in-alkohol-i-blodet

Angående det, har vården regler om hur man ger olika injektioner, de får gå genom detta på utbildningen och för oss som vanligtvis sätts i sätesmuskeln där om injektionen ges regelrätt finns inga större blodådror.
www.vardhandboken.se/Texter/Injektioner/Subkutan-sc/

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
6 år 4 månader sedan #998154 av Nissegossen
Jag ångrar att jag höll band på mig, när en ssk satte nålen och sprutan i ischiasnerven och den gången blev jag skitarg, det var ju tjänstefel utav henne, hon förtjänade en smäll på käften och en anmälan till dåvarande socialstyrelsen :twisted:

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum