Läkemedelsindustrins gödkalvar

  • Da bitsch
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
15 år 11 månader sedan #129252 av Da bitsch
Läkemedelsindustrins gödkalvar skapades av Da bitsch
Jag tycker det är ganska olämpligt att uppmana psykossjuka att ta sina mediciner. För de enda som gynnas av det är en läkemedelsindustri som lever gott på att definiera psykossjuka som kroniska. Utan psykospatienterna hade knappast branshen fått all denna säkra inkomst som genereras genom att sprida föreställningar som att schizofrena måste ta sin medicin. Hela livet.

Sluta med detta gift som drogar ned och gör er till lobotomerade idioter!
Mer
15 år 11 månader sedan #129253 av Geta
Det är lätt att säga för någon som inte är benägen
för psykoser att vi ska sluta medicinera.
Låt läkemedelsindustrin tjäna pengar.
Vi betalar högst 1800 kronor per år och det går
att få uppdelat i 12 poster.
Det är en myt att schizofrena i allmänhet klarar sig
utan mediciner.
Mer
15 år 11 månader sedan #129254 av Inwatto
Bra sagt, Geta!

Att man skulle bli en (kemiskt) lobotomerad idiot av psykosmediciner är fel. Utan medicin blir man ju en lallande idiot i såna fall. Med lagom dos kan man bli en rätt normal medborgare i samhället.

Prata inte med hat i munnen!
Mer
15 år 11 månader sedan #129255 av tanne
jag tror du ser det lite vrängt da bitch.visst tjänas det pengar,men se hur många tex här på viska som mår gott och äter sina mediciner.tänk om ingen skulle äta mediciner hur skulle världen se ut då tros?

visst finns det dom som så småningom kan sluta ta mediciner när tex livssituationen ändras,men vissa måste äta den hela livet. det är jag övertygad om.hade jag inte fått min medicin hade jag vart död idag. 8O
Mer
15 år 11 månader sedan #129258 av Nissegossen
Da bitsch,

Den här idioten tar sin medicin och tycker du är en idiot!

Du har fattat nada ifråga om den här sjukdomen!

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
  • da bitsch
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
15 år 11 månader sedan #129262 av da bitsch
Svar från da bitsch i ämnet Läkemedelsindustrins gödkalvar
Alla fyra idioter som svarat har gått på myten om att det bara är att knapra på. Varsågoda och gör det - dumskallar! Ni blir bara knäppare av neuroleptika! Det tar bort era förmågor att tänka klart. (För det är klarsynen som gör en galen.) Men varsågod: inbilla er att det räddat livet. Dom feta läkemedelsbolagsdirektörerna blir bara rikare. Och fetare.

Okej, att högkostnadsskydd täcker din kostnad, Geta, men resten står ju skattebetalarna för. Och dessa pengar går inte till dig. Utan till industrins direktörer. Fatta!