Läkemedelsindustrins gödkalvar

Mer
15 år 11 månader sedan #129265 av Pippi
da bitch ovan,

Jag måste säga att det definitivt låter som om att du skulle behöva medicin....
Mer
15 år 11 månader sedan #129267 av Christina

da bitsch skrev: Alla fyra idioter som svarat har gått på myten om att det bara är att knapra på. Varsågoda och gör det - dumskallar! Ni blir bara knäppare av neuroleptika! Det tar bort era förmågor att tänka klart. (För det är klarsynen som gör en galen.) Men varsågod: inbilla er att det räddat livet. Dom feta läkemedelsbolagsdirektörerna blir bara rikare. Och fetare.

Okej, att högkostnadsskydd täcker din kostnad, Geta, men resten står ju skattebetalarna för. Och dessa pengar går inte till dig. Utan till industrins direktörer. Fatta!

Detta var nog det dummaste jag har hört idag.....dels skulle alltså neuroleptika ta bort klarsynen.....dessutom påstår du att klarsynen gör en galen....då måste det väl vara bra att ta bort den eller?? Nu är det väl de facto så att du tycks ha missuppfattat det mesta....då neuroleptikan kom förändrade det livet för många svårt sjuka....det var ett jäkla gift i början men numera kan det verkligen förbättra livskvaliten för många psykiskt sjuka...
Mer
15 år 11 månader sedan #129270 av Christina
Du nsitter på en diskussions site...slänger ur dig ett påstående och kallar oss som svarar för idioter.....stackars dig....du kan inte må så bra....
Mer
15 år 11 månader sedan #129272 av Geta
För mig får det gärna finnas feta läkemedelsdirektörer.
Fast det var nog förr i världen som rika direktörer var
feta. Idag är nog de flesta slimmade och vältränade.

Skulle man säga så till en reumatiker, eller diabetiker,
eller vem som helst med kronisk sjukdom, att sluta
ta medicinen för att förhindra att någon gjorde ekonomisk
vinst på den?
  • Da Bitsch
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
15 år 11 månader sedan #129273 av Da Bitsch
Svar från Da Bitsch i ämnet Läkemedelsindustrins gödkalvar

LillChristina skrev: Detta var nog det dummaste jag har hört idag.....dels skulle alltså neuroleptika ta bort klarsynen.....dessutom påstår du att klarsynen gör en galen....då måste det väl vara bra att ta bort den eller?? Nu är det väl de facto så att du tycks ha missuppfattat det mesta....då neuroleptikan kom förändrade det livet för många svårt sjuka....det var ett jäkla gift i början men numera kan det verkligen förbättra livskvaliten för många psykiskt sjuka...

En av de mest seglivade myterna är att det var införandet av hibernalet som förändrade tillståndet för de psyksjuka. Det är helt fel. Det var att man började lägga ned mentalsjukhusen och började med öppenvård. Det är alltså inte medicinen som förändrat sakernas tillstånd utan organisatoriska faktorer.

Galen, ja. Verkligheten ÄR GALEN. Det får man stå ut med. Det är vansinnigt att försöka dölja detta faktum genom att droga ned sig.

Då försöker man bara snygga till världen.

Bättre att se den i vitögat.

Man behöver inte ta livet av sig bara för man inser hur galen världen är. Man får stå ut ändå. Ungefär som Sisifos.

Göd inte de feta direktörerna för fan. Det är dom som vill vidmakthålla synen på att man måste ta sin medicin. Sluta knapra!
Mer
15 år 11 månader sedan #129274 av Pippi
Bäst att inte alls bry sig om eller svara folk som provocerar.
Från mig: hejdå da bitsch, hoppas du håller dig på benen