Hjälp! Sluta medicinera på ett säkert sätt

Mer
15 år 8 månader sedan #147283 av Nissegossen
:lol: tar denna först för den handlar om slaveri!


Å, ja vet ju inte om denna är frihet från slaveri... :lol:

... re=related

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
15 år 8 månader sedan #147433 av Admin1

Anonyman skrev: Ok.
Vad jag menade med dåligt resultat av neuroleptika är att symptomen, t.ex. paranoian och den extrema ångesten och de mörka tankarna, inte försvann förräns jag fick en antidepressiv medicin.
Nu är jag ju ingen psykiater men borde inte det tyda på att problemet kanske inte är psykotiskt, egentligen?


Full effekt av neuroleptika kommer inte direkt utan det tar oftast 1-2 månader, men för Leponex kan det ta uppemot 6 månader. Neuroleptika har effekt mot paranoia och vissa också mot ångest och depression. Antidepressiva kan ha effekt mot ångest och depression, men jag har inte hört talas om paranoia. Min paranoia förvärrades av antidepressivat Aurorix, men det har viss dopamineffekt också och avviker från andra antidepressiva.
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
15 år 8 månader sedan #147437 av Jocke

Nissegossen skrev: :lol: tar denna först för den handlar om slaveri!



Å, ja vet ju inte om denna är frihet från slaveri... :lol:

... re=related


Bob Marley gjorde en oförglömlig konsert på Gröna Lund inför rekordpublik strax innan han dog tror jag. Denna konsert stöter jag på ibland när jag gör specifika sökningar på denna person.

Slaveri är själva fan, den ställer till med oreda än i dag.

Vars är världen på väg?
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
15 år 8 månader sedan #147440 av Jocke

Anonyman skrev: Jag blev nyligen inlagd då jag slutade med medicinen.
Emellertid vill jag inte ta medicinen.
Jag tror inte det är hälsosamt att ta så mycket mediciner som jag gör. Dessutom märker jag störst effekt av det antidepressiva läkemedlet jag tar, men knappast någon egentlig förbättring av neuroleptikan. Det är möjligt att jag i efterhand tycker att mina problem var inbillade men det känns som att jag borde och skulle kunna klara mig utan neuroleptika.

Hur slutar man ta medicinen på ett säkert sätt? Min tanke är att skriva ner en lista på symptomen jag har haft - och om de återvänder omedelbart ta medicinen igen. Dessutom tänker jag inte avbryta behandlingen tvärt utan succesivt trappa ner den.

Tips uppskattas. :)


Följ läkares rekomendation. Minns inte hur jag trappade ned från zyprexa till zeldox, men jag tippar det var olika doser för varje vecka. Med trilafon, när jag skulle sluta använda preparat överhuvudtaget, så vart jag ständigt trött i över en månads tid. Kroppen hade tillvant sig antipsykotiskt preparat på kort tid. Så jag tror läkare idag är försiktiga med att skriva ut preparat till nyinsjuknade? Men lyssna på kroppen, säger den flera saker samtidigt, då behöver du nog preparatet fortsättningsvis.

Vars är världen på väg?