Lugnande (sömn, ångestdämp) medel

Mer
19 år 4 veckor sedan #11572 av Undrande
Jag tänkte kommentera de tabletter jag vet används till sömn som jag har färsk erfarenhet av.

1. Stil Noct
Stil noct är bäst. En underbar sömmedicin.
Ta tabletten, sitt uppe 15-20 min o var aktiv, märk att det e lite svårt o balansera til sängen, titta på lågvolym-tv, utan att bli egenligt trött, utan mer drogad sövd utat att du märker att du ens försöker somna.

Tar man 4X10 mg så är det rätt stora drogeffekter, dubbelsyn, kan inte gå öht osv. Men man är inne i sin tanke och mkt aktiv i svammlet.
Ta inte stil noct under länge perioder, det är nog den tablett som man får varna mest för, kanske just för att den är så bra på kort sikt.
Det är hokus pokus, och för en psykostik kan den nog vara farlig.

2. Sonata.
Sontana blir man cool av.om stil noct koppla bort dig frå vakenheten, får dig trots "icke humör" att somna så lugnar sonata ner en. Man får lust att gå o lägga sig, ögonen bli ganska tunga...zz..
Man behöver nog 2. Men den har en trevlig lugnande sömnginade verkan, går ur snabbt, inag större biverkningr,

3. Nitrazepam
Fick dem som alternativ att sova på, men de var bäst att ta en halv på morronen o n halv ca 2000 på kvällen o fylla på med en anna sömntablett för mig. OK, men frågan är om det e så bra ändå? Man lider dagen efter. Segt att tänka. Säkert förstavalet när man har problem med uppvaknanden främst.

4.Imovan.
Jag vet inte varför ngn vill ha detta medel? Ok det fungerar men när alla mat, allt, tom luften smakar bittert? Den mkt obehagliga biverknigen gör ju preparatet till ett sistahandsalternativ . Även om det nog är nånsns mellan stil noct och sonata på alla sätt, även efekten

5. Propavan
Jahaja, jag får restless legs och orkar inte gå upp. hela livet krossas. Hur i h-vete skall dr tro man klarar saker bättre på detta?
Det är som en usel nitrazepam men lite mindre dödskalle på, så de ger det till alla. Icke beroendeframkallande. Kan jag tänka mig, vem vil konstant friviligt ligga nocinan-sänkt?
Samma företag som gör stil noct, och lite av det "vansinne" stil noct ändå ger finns i den. men här finns inget bra alls...
Mer
19 år 4 veckor sedan #11581 av Interlude
Propvan håller jag med är helt knäppt. Man känner sig handikappad dagen efter, men man somnar bra på dom!
Imovane: Har inte alls någon bra effekt...man kan ta flera och endå inte somna, istället blir man konstig. Drogad typ. Personlighetsförändringar. Den bittra smakjen tyckte jag var hemsk förrut men nu när jag är beroende av imovane längtar jag efter den bittra smaken.
Mer
19 år 4 veckor sedan #11582 av Harriet
Hejsan!
Vill bara säga att det ända sömnmedlet som har någon som helst verkan för mig är nitrazepam.
Vet inte vad ni andra tycker men så tycker jag... man tar två och två timmar senare sover man... fantastiskt!
Imovane,stilnoct med mera gör mig bara förvirrad.... och väldigt vaken
Mer
19 år 4 veckor sedan #11593 av Undrande

Interlude skrev: Propvan håller jag med är helt knäppt. Man känner sig handikappad dagen efter, men man somnar bra på dom!


Hm, jag sommar inte alls, tvärtom. Somnar du på dem är de nog ett bra alternativ ändå...

Imovane: Har inte alls någon bra effekt...man kan ta flera och endå inte somna, istället blir man konstig. Drogad typ. Personlighetsförändringar. Den bittra smakjen tyckte jag var hemsk förrut men nu när jag är beroende av imovane längtar jag efter den bittra smaken.


Nu måste det allså bli slut på dem för dig. De fungerar inte och du är beroende. Stil noct är inget alternativ heller i detta läge då det är "värre" skulle jag säga. Du ska nog testa Sonata. kanske nitrazepam för att lugna ner dig, men fungerar propavanen är de ju bättre för dig, du har ju en så hög oro i dig medans tex jag egentligen är ganska lugn, är jag inte kaosar, men då...


En bekant menade en ggn att man kunde ta amfetamin tills man tyckte det var rent gott... O tycker du så om imovane..för det smakar ju än idag trots att det var 3-4 dar sen jag tog skiten tycker, jag,. eller har sonatan osså liiite lite bitterhet kanske?
Mer
19 år 4 veckor sedan #11594 av Undrande

Harriet skrev: Hejsan!
Vill bara säga att det ända sömnmedlet som har någon som helst verkan för mig är nitrazepam.
Vet inte vad ni andra tycker men så tycker jag... man tar två och två timmar senare sover man... fantastiskt!
Imovane,stilnoct med mera gör mig bara förvirrad.... och väldigt vaken


Jag tycker mer det är lagom att dämpa sig lite på dagen med två..
:D

Nejdå, jag skojade, bara en halv, men jag har faktiskt inte tagit två samtidgt, jag ska göra det ikväll.
Har tagit en nitra och sen efter ca en timme en imovane, men det har funkat sådär. Kan ju tex skriva utan att ens stava fel.

Undrar om man ska ta en av alla sorter en ggn o se vad som händer?
Man lär väl..somna!:D

Har du provat en stil noct o lagt dig o titta tv?
För mig är det så underbart, om jag inte somnar så kan jag kanske spaca ur, tagit massor stil noct, pga att de inte funkade, "Måste sova ta mer piller" tills de var slut. Men då undvek jag dem efter det, då hade det där nästan psykotiska ändå börjat, det tog flera år innan det gick o ta igen som vanligt o de funkande..
  • olle
  • Besökare
  • Besökare
19 år 4 veckor sedan #11599 av olle
Svar från olle i ämnet Lugnande (sömn, ångestdämp) medel
imovone är kanon för mig, sover bra, inga biverkningar, känner mig bra och nästan normal (ovanligt) mellan tiden jag tar den och tiden jag somnar, dock vet jag inte om det är så bra att ta den i längden, har blivit beroende på bara några veckor (iaf psykologiskt). propavan har jag med testat, inte alls samma bra effekt och fruktansvärd muntorrhet, theralen ingen höjdare heller, i låga doser somnar man inte och i högre är man helt död morgonen efter...