Lugnande (sömn, ångestdämp) medel

Mer
19 år 3 veckor sedan #11603 av Undrande
Ole, har du provat stil noct?
konstigt att du inte får bbitter bi smak i munnen...tycker jag...
Mer
19 år 3 veckor sedan #11606 av Admin1
Jag har använt Propavan i många år och jag tyckte det fungerade bra på mig. Blev ej heller trött av det dagen efter och muntorrhet uppstod bara om jag tog två tabletter till natten.

Jag har också prövat Imovane ett tag och det var ungefär likvärdigt med Propavan. Ibland kan sömnsvårigheter bero på depression t.ex. ofta när jag fått antidepressiva, så har jag börjat sova bättre. Vid depression kan man ofta få uppvaknande vid 3-tiden på morgonen.

Sedan jag började med Risperdal så började jag sova bättre och jag kunde sluta med Propavan. Jag tar inga sömnmedel längre därför.
Mer
19 år 1 vecka sedan #12706 av minja
Jag äter just nu zopiklon (imovan) och propavan.

Zopiklonen har jag för insomning, det funkar hyfsat, har inte känt av ngn bitter smak, däremot torr i munnen utav bara h****e.
Propavanen har jag för att jag ska sova bättre hela natten, samt bli lite lugnare på dagen.

Har inga problem med att gå upp på morgonen, vaknar av mig själv kl 7, vilket är betydlligt bättre än att vakna klockan 5 och vara jättepigg.

Provade sonata i en vecka. Läskigt. Somnade inte alls på den, men fick elektriska "bzzzzt, bzzzzt" i örat varje gång jag blinkade.
Blev darrig som ett asplöv och hade deja vuer dagarna i ända efter att jag hade ätit sonata.
Mer
19 år 1 vecka sedan #12707 av Interlude
Undrande :
Jag vet , jag är beroende...jag har försökt att sluta med imovane, citodon, tradolan. Det går inte, jag tittar alltid nätet efter medecin som innehåller morfin eller kodein så jag kan få en läkare att skriva ut. Det lyckas ofta, men nu har jag inte många tabletter kvar och det är en månad kvar tills jag får ta ut nästa tablettask på apoteket. Jag skulle aldrig kunna förklara denna panik med ord. Det gör så ont, kan inte sluta gråta.
Mer
19 år 1 vecka sedan #12729 av Undrande
så så, ta det nu lugnt Interlude.

Prova sonata och sluta med allt annat nu.
Även om jag också inser citadons många fördelar...
Jag hade helt krossats sista tiden utan mitt apotek.
Mer
19 år 1 vecka sedan #12733 av Interlude
det går inte att ta det lugnt när man hela tiden tänker på tabletter, hur man ska få tag på skiten och på sin vikt. Det är inte bara att sluta, hela min senare tonår har bara varit tabletter.