överdosering

Mer
14 år 7 månader sedan #248165 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet överdosering
Jag tror att du kommer att bli tröttare än normalt, men annars borde inget annat inträffa. Jag har läst att inom rättspsykiatrin har man givit 2000 mg Seroquel och det har gått bra.
www.janusinfo.org/imcms/9187
Mer
14 år 7 månader sedan #248169 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet överdosering
Det var ett fall i Finland där en svensk yngre man från Norrköping var med när en flicka tog livet av sig, avsiktligt eller ej. Hon tog tydligen Seroquel. Det låter inte bra att du överdoserat om det går att avlida på den medicinen. Jag råder dig att ringa vården och fråga om fara föreligger.
Mer
14 år 7 månader sedan #248189 av w200i
Svar från w200i i ämnet överdosering
Det finns ju en rubrik i fass som heter överdosering:

"Dödlig utgång har rapporterats i kliniska prövningar efter en akut överdos på 13,6 gram samt i uppföljande studier efter marknadsintroduktion för så låga doser som 6 gram med enbart Seroquel. Överlevnad har dock rapporterats efter akuta överdoser på upp till 30 gram."

Enligt fass innebär din dos på 0,9 gram ingen risk för livet, men dom farmakologiska effekterna kan öka t ex dåsighet och sedering.

Jag tror att det är dem äldre typerna av antidepressiva som är farlig vid låg överdosering. Liknande kanske också gäller barburater.
Mer
14 år 7 månader sedan #248239 av efrazi
Svar från efrazi i ämnet överdosering
tack för alla svar.

Jag har väldigt konstiga biverkningar på seroquel.

Har hänt att doktorerna påstår att jag inbillar mig.
Mer
14 år 7 månader sedan #248304 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet överdosering
efrazi,

Vilka biverkningar har du fått av Seroquel?
Mer
14 år 7 månader sedan #248317 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet överdosering
Jag är också intresserad av att få veta biverkningarna, då jag precis har fått det utskrivet men ännu inte hämtat ut det från apoteket.

Jag har fått det för att kunna sova en hel natt så gott det går.
så, jag undrar, gör du något konstigt när du har somnat, som att du är uppe och stökar, men inte är vaken och medveten om vad du gör?

seroquel är helt nytt för mig, så nu får du säga vad som är vad du tycker är konstiga biverkningar!

svar emottages väldigt tacksamt, för det är rätt länge sedan jag prövade på någon ny psykmedicin.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum