Zyprexa: utsättningssymtom > sömnproblem

Mer
14 år 5 månader sedan #256051 av Derrick
Sedan jag började sätta ut Zyprexa för snart 2½ månad sedan så har jag bara sovit i snitt 4-5h/natt.
Jag undrar hur länge det är troligt att det pågår med den utsättning jag gjort (se nedan)??? :?:
Jag börjar bli riktigt sliten och senaste veckan har jag inte orkat studera.

1. Sänkte från 12,5 mg till 10 mg
2009-09-13
2. Sänkte från 10 mg till 7,5 mg
2009-10-05
3. Sänkte från 7,5 mg till 5 mg
2009-11-03

:idea: Jag tänkte vänta tills sömnen stabiliserats ett tag innan jag sätter ut resten, men nästa gång jag sänker så kommer jag att dela 2,5 mg:s tabletter i fyra delar och sänka med 0,625 mg i taget.

När jag ändå skriver så undrar jag hur länge det tar innan min hjärna är återställd efter sista tabletten? :?:
Jag har tagit den i 8 år och när en del gått ur kroppen har jag börjat fundera över om Zyprexa har förstört mitt liv. Varför den har förstört det tar jag eventuellt upp i annat inlägg.

/Derrick
Mer
14 år 5 månader sedan #256052 av Geta
Välkommen Derrick!
Det måste vara jobbigt att inte kunna sova medan du
sätter ut Zyprexa. Det låter lite riskabelt.
Kan du inte be att få någon insomningstablett så att
du får sova och kan studera som vanligt.
Mer
14 år 5 månader sedan #256056 av Derrick
Tack :)

Konstigt nog har jag ofta varit pigg (piggare än innan jag sänkte i.a.f.), Zyprexa är inte att leka med!
Det finns nog inga sömntabletter som kan hjälpa mig nu. Efter fyra timmar vaknar jag upp oavsett och kan inte somna om. Dessutom har jag varit beroende av insomningstabletter och vill inte gå tillbaka till dem.
Och mediciner som Propavan och Theralen vill jag heller inte använda då de bara gör mig ännu tröttare och de har aldrig fungerat att få sova ut med heller (för mig).
Mer
14 år 5 månader sedan #256078 av Nissegossen
Välkommen till viska! Pröva seroquel 50mg till natten ett tag, tror att du sover på det....

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
14 år 5 månader sedan #256094 av w200i
Varför vill du sänka och vilka biverkningar hade du på 12,5 mg Z?

Vad har du för diagnos och sjukhistoria?
Mer
14 år 5 månader sedan #256104 av MsTibbs
Mina sömnsvårigheter har försvunnit i princip helt sedan jag började med Zyprexa, nu i 2,5 månad ungefär har jag bara tagit insomningstablett två gånger! Min tanke är då, att om jag skulle sluta med Zyprexa, så lär insomningssvårigheterna komma tillbaka. Har du haft sömnproblem innan Zyprexa?