Akineton

Mer
7 år 6 månader sedan #878913 av Geta
Svar från Geta i ämnet Akineton
Det är hans må gott medicin.
Mer
7 år 6 månader sedan #879296 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Akineton
Precis.
Mer
7 år 6 månader sedan #879300 av Drummer
Svar från Drummer i ämnet Akineton
Är Akineton beroendeframkallande?
Mer
7 år 6 månader sedan #879302 av Melun
Svar från Melun i ämnet Akineton
psykisk abstinens, men ingen fysisk abstinens. Så nej det är den inte. Men du kan uppleva det som tråkigt om du inte tar den ibland trots biverkningar. Det blir inga repressalier om du slutar ta den.
Mer
7 år 6 månader sedan #879465 av Richard
Svar från Richard i ämnet Akineton

hkboj skrev: fick Akineton samtidigt som jag tog haldol för de trodde jag skulle få biverkningar av haldolen. märkte inget speciellt på Akineton.

Jo, jag äter också Haldol, det har jag gjort ganska länge, men det var för något år sen som jag märkte att jag blev stel i ryggen. Ringde psykiatern, o vi provade först att sänka Haldol-dosen. Men det kändes inte bra, jag verkar behöva 4 mg. Så fick jag Akineton, nu är jag inte så stel längre men det händer, men behöver Akineton bara vid behov nu.
Mer
7 år 6 månader sedan #879497 av Lelle
Svar från Lelle i ämnet Akineton
okej jag behöver mera än 4 mg om det ska gå med haldol, det vet jag dock, bland annat pga min ptsd. tror 6-8 mg skulle funka för mig,, vet att doser över 8 mg inte ger ökad effekt oftast.

men nu står jag på abilify men det är inte bra där, tyvärr. så har planer på att byta.. men då måste läkaren nån gång gå med på det. risperdal, haldol eller latuda (kanske zeldox), nån av dem kommer jag förr eller senare gå över till.

jag tog lergigan förut men efter fått bestående dåsighetssjuka så slutade jag med den, jag är fortfarande dåsig trots att jag slutade med den för ett tag sedan, så är glad att jag slutade med lergigan.