Byte av Zyprexa till Invega

  • neue
  • Besökare
  • Besökare
14 år 4 månader sedan #259480 av neue
Svar från neue i ämnet Byte av Zyprexa till Invega
Jag motionerar inte alls och äter vanlig mat. Dock äter jag nästan aldrig godis. jag skulle säkert må bättre och minska mer i vikt om jag tog mig i kragen och började med promenader, men....Med diet och motion tror jag faktiskt att jag skulle få en viktminskning ganska lätt. Tidigare kändes det inte ens lönt att försöka.
Om du undrar hur jag kunnat stå på invega i två år, så beror det på att jag ingick i den kliniska prövningen första året. Kom ihåg när du läser detta att vi kan reagera lite olika på medicinen, så mina erfarenheter kanske inte gäller dig fullt ut. Jag tycker att all neuroleptika är skitmedicin, men att invega förmodligen är den bästa skitmedicinen.
Mer
14 år 4 månader sedan #259502 av Zoidar
Svar från Zoidar i ämnet Byte av Zyprexa till Invega

neue skrev: tycker att all neuroleptika är skitmedicin, men att invega förmodligen är den bästa skitmedicinen.


Skitbra sagt! Jag brukar själv säga att neuroleptika är rävagift.

Anchored in Christ ✟

  • neue
  • Besökare
  • Besökare
14 år 4 månader sedan #259508 av neue
Svar från neue i ämnet Byte av Zyprexa till Invega
Jo, men sjukdomen är trots allt ännu värre..........
Mer
14 år 4 månader sedan #259515 av w200i
Svar från w200i i ämnet Byte av Zyprexa till Invega

zoidar skrev:

neue skrev: tycker att all neuroleptika är skitmedicin, men att invega förmodligen är den bästa skitmedicinen.


Skitbra sagt! Jag brukar själv säga att neuroleptika är rävagift.

Rätt använd är neuroleptika en skitbra medicin. Fel använd är den ett rävgift.
Problemet är att det finns bl a läkare som tror att det är en mirakelmedicin och förslår neuroleptika till i princip alla psykiska sjukdomar!

Jag har flippat ur tre gånger. Den första gången blev jag feldiagnoserad och fick inte neuroleptika. Under den tiden tog jag ingen medicin och blev bättre än någonsin efter 1,5 år.

Andra och tredje gången sattes 10 mg Zyprexa in och jag tog den i tre år för länge. Hade jag inte kört över läkaren och satt ut Zyprexan, hade jag aldrig blivit frisk. Andra och tredje gången blev jag också feldiagnoserad, eftersom jag blev övermedicinerad på ”låga” doser neuroleptika efter år ett. Efter fyra år blev jag bättre än någonsin!

Det är synd att neuroleptika används felaktig, då alla vi som (ibland) behöver den påverkas negativt av alla klagomål. :cry:
  • neue
  • Besökare
  • Besökare
14 år 4 månader sedan #259528 av neue
Svar från neue i ämnet Byte av Zyprexa till Invega
Förlåt för att jag uttryckte slarvigt. Vad jag ville säga är att neuroleptika visserligen inte är en bra medicin, så är det ändå den bästa som finns. Vi drömmer väl alla om en ideal behandling eller medicin som botar schizofreni för gott och utan biverkningar. Jag är glad att det finns något jag kan ta som gör att jag kan fungera någorlunda. Utan medicin hade jag troligen varit hemlös eller död idag, men det är svårt att älska medicinen och dess biverkningar.