Zyprexa

Mer
12 år 10 månader sedan #409352 av ensamflickan
Svar från ensamflickan i ämnet Zyprexa
Det var väldigt effektivt mot alla mina psykotiska symptom, inkl känselbortfall. På zyprexa fick jag mer känsel i kroppen. Det såg jag som väldigt positivt även om de negativa biverkningarna övervägde. Min läkare sa att bara 30 % av patienterna får viktuppgång, och det drabbade ju som sagt inte mig som gjorde bottennoteringen om 48 kg efter ett par veckor på zyprexa.
Mer
12 år 10 månader sedan #409528 av walden
Svar från walden i ämnet Zyprexa
minns inte vilken dos risperdal jag hade, det är många år sedan. hade före det fluanxol men hade sådana krypningar i kroppen att jag fick prova nyare (då) mediciner som risperdal. funkade som sagt inte, men kanske det hade gått bättre om jag haft den längre. :rolleyes:

zyprexa har funkat bra för mig, sedan nästan 15 år. har 17,5 mg och går inte upp i vikt. håller min paranoia och mina röster hyfsat i schack. speciellt om jag inte stressar eller har det rörigt omkring mig. visst, den dämpar mig och jag är nyfiken på vad t ex abilify kan göra för att återfå lite mer känslor och pigghet 8O .

å andra sidan dämpar väl zyprexa även min ångest och är väl bra för min sömn. kanske också abilify är för svag för mig, har ju hög dos zyprexa :?:
Mer
12 år 10 månader sedan #409705 av aspie
Svar från aspie i ämnet Zyprexa
Antagligen är det en mirakelmedicin utan konkurrens, trots alla riskerna. Jag har blivit nyfiken att själv pröva men min läkare har inte gått med på det eftersom jag inte haft psykoser.

Jag har en anhörig som har haft Zyprexa i flera år och gjort flera försök att byta men enligt honom har alla andra meds varit dåliga. Det krävs bara täta kontroller av socker- och kolesterolvärden, jag vet inte vad man tar sig till om det blir problem med dessa? Jag har varit orolig. Man skulle tro att läkemedelsindustrin skulle arbeta frenetiskt för att uppfinna ett riktigt fungerande men hälsosammare alternativ till Zyprexan.
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
12 år 10 månader sedan #409709 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Zyprexa
Zyprexan är en akutmedicin, inget annat.

Vars är världen på väg?
Mer
12 år 10 månader sedan #409719 av zoegas
Svar från zoegas i ämnet Zyprexa
velo-tab? Heter det så? De som smälter på tungan.. Det positiva med dem var för mig att verka kom väldigt snabbt. Och i första fasen av mina bekymmer så fungera de som knockout piller.

Åk hem, Packa och lämna planeten!

(╯°□°)╯︵ ┻━┻
Mer
12 år 10 månader sedan #409724 av ensamflickan
Svar från ensamflickan i ämnet Zyprexa

zoegas skrev: velo-tab? Heter det så? De som smälter på tungan.. Det positiva med dem var för mig att verka kom väldigt snabbt. Och i första fasen av mina bekymmer så fungera de som knockout piller.


Ja, såna fick jag med. Snabb effekt. Men smakade papper:-) Ingen aning om vad de kallas. Men de gick inte att ha i handen utan att bli som klister - man fick slicka i sig direkt från folien.