Nya läkemedel mot schizofreni

  • Hurt
  • Besökare
  • Besökare
11 år 5 månader sedan #538349 av Hurt
Svar från Hurt i ämnet Nya läkemedel mot schizofreni

Geta skrev: Är det någon här på Viska som testar den medicinen?
Det är väldigt sällan som någon här berättar att de testar ny antipsykotika.



ja har testat 15 piller mot min schizofreni senast invega... men inget har funkat så jävla bra som glutamatmedicinen som jag får för forskningen ja e med i... sen kan de va placebo, men ja tror knappast de...
Mer
11 år 5 månader sedan #538359 av Geta
Svar från Geta i ämnet Nya läkemedel mot schizofreni
Hej!
Hur länge har du testat Glutamatmedicin? Hur verkar den....hur mår du?
  • Hurt
  • Besökare
  • Besökare
11 år 5 månader sedan #538365 av Hurt
Svar från Hurt i ämnet Nya läkemedel mot schizofreni
Geta,

en vecka och den når full effekt först om tre veckor... rena mirakelkuren e den för mej och vad jag har hört för en del andra med... mina röster har blivit så lite av så ja knappt kan höra dom längre... smak och lukten har blivit normal igen... och ja ser inga konstiga saker och ja känner prima och mina självmordstankar känns avlägsna pga den här medicinen... så de e toppen...
Mer
11 år 5 månader sedan #538385 av björk
Läkemedel funkar ej. De är bara propaganda. I så fall skulle man ha ett med glutamat.
Mer
11 år 5 månader sedan #538449 av Admin1
Det är två glutamatantipsykotika som har testats i Europa.

Den första var denna:

Läkemedelsföretaget Lilly meddelar att de skall avbryta Fas III prövningen på glutamatantipsykotikat pomaglumetad methionil också kallad LY2140023. Det betyder att preparatet inte kommer ut på marknaden. En prövning där LY2140023 kombinerades med atypiska antipsykotika gav inte heller tillräcklig effekt.

www.viska.se/index.php/nyheter/1 ... lig-effekt

Sedan finns ett till glutamatpreparat:

Addex Therapeutics rapporterar att en fas 2a klinisk prövning av glutamatantipsykotikat ADX71149 varit framgångsrik vid schizofreni. Läkemedlet nådde målen med säkerhet och effektivitet samt hade effekt mot negativa symptom. Denna prövning omfattade 92 personer och preparatet användes som tillägg till andra antipsykotika. ADX71149 är en positiv allosterisk modulator av metabotropa glutamatreceptor 2 (mGluR2), som också tros kunna användas vid ångest vid depression.

www.viska.se/index.php/nyheter/1 ... -ha-effekt

Vet du vilket av dessa två preparat som du testats på?
  • Hurt
  • Besökare
  • Besökare
11 år 5 månader sedan #538495 av Hurt
Svar från Hurt i ämnet Nya läkemedel mot schizofreni
de e inget av dom utan från janssen cilag, dom som har invega....