Nya läkemedel mot schizofreni

Mer
12 år 8 månader sedan #422392 av Nissegossen
Tja, det brukar vara blindtest när det är frågan om att utprova nya mediciner och de enda som vet vad vederbörande tar, är de som utvärderar testet. En sådan blindtest gjorde jag en gång på 70-talet och jag bröt, för att jag började känna mig psykotisk. Då bröt de förseglingen och kollade vad jag fått och det visade sig att det var medicinen de gjorde testet för som jag fått! Jag fick direkt veta vad jag hade fått och då fick jag min vanliga medicin direkt efter.

Jag är öppen för att vara med på fler tester och det var jag redan då och tilläggas kan att jag redan då¨föreslog att de skulle testa mer på mig och utnyttja senaste tekniken, för att vetenskapen skulle kunna följa mig, från året efter att jag insjuknat tills livets slut! Tyvärr vann jag inget gehör för det, så nu när jag har levt såpass länge som jag gjort har de gått miste om unikt material.

Dock har jag testamenterat både organ för donation samt att vetenskapen får forska i min kropp efter min död!

Det blir inget att begrava efter mig heller.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
12 år 8 månader sedan #422395 av Geta
Svar från Geta i ämnet Nya läkemedel mot schizofreni
Blivande läkare får bara praktisera på dockor numera, har det stått i media senaste dagarna.
Mer
12 år 8 månader sedan #422481 av Vatten

Guran1 skrev: Det händer en del på läkemedelsfronten just nu.
Ett läkemedel för injektion och 2 i tablettform. Studier av dessa medel finns på flera ställen i Sverige.


Pågående och kommande kliniska tester i usa.
Mer
12 år 8 månader sedan #422534 av Guran1

Nissegossen skrev: Tja, det brukar vara blindtest när det är frågan om att utprova nya mediciner .


Testerna är ofta blinda dvs man vet inte vilket läkemedel eller vilken styrka man får men jag tror inte det är tillåtet med placebo (sockerpiller) i kliniska tester. Stor risk för återinsjuknande i psykos. Dom jämför ofta mellan olika läkemedel. Ibland är testerna öppna dvs man vet vilken medicin man får.
Mer
12 år 8 månader sedan #422549 av Admin1
Här kan man söka på kliniska tester inom EU:
Sök på schizophrenia
www.clinicaltrialsregister.eu/ctr-search/
Mer
12 år 5 månader sedan #439787 av sisan

Admin1 skrev:
Han menar med nya mediciner mediciner, som ännu inte finns på apoteken utan som befinner sig under utprovning. De mediciner han pratar om kommer kanske finnas på apoteken om 3-4 år.


Admin!
Jag såg ett tv program (kommer inte ihåg året) där unga friska män mot betalning utsatte sig för medicin tester.
Vad jag inte begriper är att hur det kan utväderas att medicinen kommer att fungera på personer med psykiska illamående?
Syftar på att om en "frisk" person tar medicin som ev ska produceras till för personer med "psykisk illamående", det kan ju inte bli rätt?
Oroväckande minst sakt.

Är det någon som vet något mer om detta?