antabus - biverkningar.

Mer
12 år 6 månader sedan #440749 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet antabus - biverkningar.
Asiater kan ofta ha en medfödd överkänslighet för alkohol och kan få Antabusreaktion av alkohol fastän de inte tar Antabus. Jag har sett asiater, som blivit knallröda i ansiktet av mindre mängder alkohol och svettiga.
Mer
12 år 6 månader sedan #440783 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet antabus - biverkningar.
Jag stod på Antabus en period. Hämtade medicin kanske tre gånger i veckan och en gång fick jag frågan om jag druckit. Jag ljög och sa "nej, nej..." Sedan blev jag inlagd och fick blåsa. Tror jag hade två promille i blodet. Vården vet om att jag gillar att berusa mig på öl och de kan inget göra.
Mer
12 år 6 månader sedan #440788 av Traxerity
Svar från Traxerity i ämnet antabus - biverkningar.
Svenskar verkar ha en mycket stark tålighet till alkohol. Som våra förfäder vikingarna som festade och plundrade ofta. Så vi kan ha fått vår tålighet efter dem. :rolleyes:
Mer
12 år 6 månader sedan #440789 av Geta
Svar från Geta i ämnet antabus - biverkningar.
Det undrar jag om svenskar tål alkohol bättre än andra. Förr var svenskar kända för att dricka sig fulla, när de semestrade utomlands.
Mer
12 år 6 månader sedan #440795 av Traxerity
Svar från Traxerity i ämnet antabus - biverkningar.
Geta,

Vi har det i blodet efter förr i tiden. Dom som tål mer har oftast en viking i deras släktskap. Svenska vikingar drack rejält mkt. Det var deras måltidsdryck enligt historia.
Barbariskt folk men ändå ganska häftiga att läsa om. Vi bor nära ryssland och ryssarna verkar ha den bästa tålighet emot starka spritdrycker. Så förvånar mej inte om svenskar dricker mkt.
Mer
12 år 6 månader sedan #440796 av Geta
Svar från Geta i ämnet antabus - biverkningar.
Har vikingarna verkligen funnits? Är det inte en myt som fabricerades på 1800-talet?