antabus - biverkningar.

Mer
12 år 7 månader sedan #435545 av Vatten
Svar från Vatten i ämnet antabus - biverkningar.
Kombinationen antabus och Schizofreni är intressant!

Antabus kommer att öka på dopaminnivån och därmed psykosbenägenheten genom att slå ut enzymet dopamin beta hydroxylas vilket gör att dopamin omvandlas i mindre grad till noradrenalin. Biverkningarna av denna typen ses först och främst hos personer med den typen av problem.

Alkohol är ett stort problem för många, det är ingen tvekan om den saken. Tycker bara att det skulle vara tydligare beskrivningar av Antabus förmåga att framkalla psykoser, vilket iofs alkohol också kan, så en nogsam vägning bvehöver inte vara fel. Förr verkar det ha funnits en större försiktighet när det gäller att medicinera med antabus vid samtidig psykosproblematik.

The Use of Antabus in the Therapy of Alcoholic Patients[/url:3okpo5j0] pdf.

Den största metaboliten av Antabus är Koldisulfid, vilket personer med Schizofreni[/url:3okpo5j0] andas ut mer av jämfört med andra, vilket kanske kan vara värt att komma ihåg.
Mer
12 år 7 månader sedan #435583 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet antabus - biverkningar.
Jo, Geta det har skrivits en del tidigare om Antabus och det är nog minst ett halvdussin här, som använt Antabus. Ungefär 50 % av de med schizofreni har eller har haft problem med missbruk.
Mer
12 år 6 månader sedan #440410 av Vatten
Svar från Vatten i ämnet antabus - biverkningar.
Admin1,

Känner du till något om resultatet i form av varaktiga verkningar och biverkningar?
Mer
12 år 6 månader sedan #440449 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet antabus - biverkningar.
Det är nog minst ett halvdussin här som använt Antabus. Här är två trådar:
<!-- l --><a class="postlink-local" href=" www.viska.se/phpBB3/viewtopic.php?f=2&am....php?f=2&t=13175 [/url]<!-- l -->
<!-- l --><a class="postlink-local" href=" www.viska.se/phpBB3/viewtopic.php?f=2&am...c.php?f=2&t=5033 [/url]<!-- l -->
Mer
12 år 6 månader sedan #440720 av Richard
Svar från Richard i ämnet antabus - biverkningar.
Jag testade Antabus ett tag, fick inte det utskrivet, men fick det på annat håll... Jag drack mig igenom Antabusen! Blev helt röd i huvudet! Tog 400 mg o 3 folköl bara för att testa första gången. Men jag blev bara röd i ansiktet.

Nu har jag lugnat ner mig med drickandet, innan drack jag mig full ca 5 ggr i veckan... Nu bara en gång, på fredagen, alltså idag/igår. Nu har jag druckit 12 starköl, kanske ska prova o ta en Antabus o se vad som händer...? Jag är mycket för att prova o testa grejer...
Mer
12 år 6 månader sedan #440727 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet antabus - biverkningar.
kommer inte på begravningen...

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum