Hur ska jag göra med medicinen?

Mer
11 år 4 månader sedan #543035 av Geta
De flesta som tar benso under längre tid får bara mer ångest. Det är bättre att gå rakt igenom ångesten annars blir det bara som att springa i ett ekorrhjul.
  • Guest
  • Besökare
  • Besökare
11 år 4 månader sedan #543044 av Guest
Svar från Guest i ämnet Hur ska jag göra med medicinen?
Geta,

Ja äter man dom regelbundet och får en Steady-state så kan man behöva öka efter ett tag. Men man kan ju trappa ner sakta på Stesolid (längst halveringstid) om man skulle bli lågdosberoende. Folk överskattar lyckopiller men de är så poppis för att bensodiazepiner är beroendeframkallande i vissa fall.
Mer
11 år 4 månader sedan #543194 av Admin1
Det är Svenska Psykiatriska Föreningen som rekommenderar antidepressiva som tillägg till antipsykotika:

Alternativ vid svårbehandlade psykoser är tillägg av Mirtazepin eller Tolvon eller Edronax eller ECT.

www.viska.se/index.php/nyheter/3 ... ipsykotika
  • Guest
  • Besökare
  • Besökare
11 år 4 månader sedan #543444 av Guest
Svar från Guest i ämnet Hur ska jag göra med medicinen?
Admin1,

Yeah right

Fick ECT, Edronax och Mianserin på samma gång och fick en manisk psykos på det i stället för att ta mig ur depresionen . Blev helt galen och rekommenderar det INTE.
Mer
11 år 4 månader sedan #543458 av ikolito
Leif,

Fick du insomnia eller? Jag fick också ECT en gång vid psykos, men inget anti-depressivt läkemedel däremot antipsykotiska.
  • Guest
  • Besökare
  • Besökare
11 år 4 månader sedan #543465 av Guest
Svar från Guest i ämnet Hur ska jag göra med medicinen?
Nja jag blev psykotisk och skrev ut mig flera dagar med narkos fortfarande i kroppen och tappade minnet. Vaknade sen på PIVA. De skulle ju inte gått med på utskrivning i det skicket jag var i.