Hur ska jag göra med medicinen?

Mer
11 år 4 månader sedan #543477 av ikolito
Ibland kan det nog vara svårt för folk utifrån att upptäcka att man är psykotisk, ibland är det ju däremot tydligt. För mig har det varit så att ibland är jag normal och ibland psykotisk. Då jag inte tar medicin, då jag tar medicin är jag "normal" hela tiden.
Mer
11 år 4 månader sedan #543566 av Admin1

Leif skrev: Admin1,

Yeah right

Fick ECT, Edronax och Mianserin på samma gång och fick en manisk psykos på det i stället för att ta mig ur depresionen . Blev helt galen och rekommenderar det INTE.


Du har bipolär och då kan ibland antidepressiva trigga mani, men vi andra här har schizofreni och då triggas inga manier av antidepressiva. Så antidepressiva går bra vid schizofreni.
Mer
11 år 4 månader sedan #543627 av ikolito

Leif skrev: Nja jag blev psykotisk och skrev ut mig flera dagar med narkos fortfarande i kroppen och tappade minnet. Vaknade sen på PIVA. De skulle ju inte gått med på utskrivning i det skicket jag var i.

Hade det endast med läkemedlet att göra eller var ECT också en orsak?
Mer
11 år 4 månader sedan #543632 av Mammuten
ECT _brukar_ anses säkert även för bipolära medan antidepp är ett stort no-no. Vid bipolär där depression är det dominerande tillståndet kan msn dock ofta lägga till antidepp om det finns en stämningsstaboiliserare ombord.

Leif: att du blev manisk av din behandling är inte detsamma som att det är en dålig behandling för alla. Min pojke blev gränspsykotisk och aggressiv av Litium så det är en "skitmedicun" för just honom, men den är ju helt klart en livräddare för massor av bipolära och jag avråder ingen från rekommenderad behandling trots att litiumet förstörde så mycket i våra liv.
  • Guest
  • Besökare
  • Besökare
11 år 4 månader sedan #543741 av Guest
Svar från Guest i ämnet Hur ska jag göra med medicinen?
Mammuten jag har haft två serier ECT en 2005 och då gick det bra psykosen släppte. Nu hade jag stämningstabilerande ( Lamotrigin) och antidepressivt därav fik jag en psykos i samband med ECT. Har inte Edronax heller nu. Så det är väl som ni skriver jag är bipolär och då fungerar det inte med antidepressivt.