Skakningar, har ni det?

Mer
11 år 1 månad sedan #570183 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Skakningar, har ni det?
Vad gäller antipsykotika så är vissa personer mer benägna att få skakningar eller extrapyramidala biverkningar. Nyare antipsykotika som Abilify har mindre risk för skakningar än gamla preparat som Haldol. Om antipsykotika ger skakningar så kan man försöka att sänka dosen om det är möjligt eller använda Akineton som motverkar skakningar.
Mer
11 år 1 månad sedan #570188 av Geta
Svar från Geta i ämnet Skakningar, har ni det?
Det är därför som Akineton kan framkalla psykoser. Det är likadant med ADHD-mediciner.
Mer
11 år 1 månad sedan #570203 av Eos
Svar från Eos i ämnet Skakningar, har ni det?
Är Akineton en betablockerare, eller är det någon annan medicin jag tänker på kanske?
Mer
11 år 1 månad sedan #570241 av Eos
Svar från Eos i ämnet Skakningar, har ni det?
Cizzi
OK

Jag har hört talas om att det skulle finnas en medicin som är betablockerare som man också kan använda mot skakningar.

Det verkar inte vara så många härinne som har problem med skakningar... och det är förstås bra. Är bara lite förvånad.
Mer
11 år 1 månad sedan #570252 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Skakningar, har ni det?
För information, skrev jag Akineton på sök på viska här är trådar med Akineton; www.viska.se/index.php/soek?sear ... phrase=all Detta gav ett sök på Google på Betablockerare mot skakningar i händerna www.google.se/search?hl=sv&outp ... erna&btnG=

Inderal verkar vara grejen för dig Eos!

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
11 år 1 månad sedan #570253 av Geta
Svar från Geta i ämnet Skakningar, har ni det?
Musiker i symfoniorkestrar brukar använda betablockerare.