Skakningar, har ni det?

  • Jaana79
  • Besökare
  • Besökare
11 år 1 månad sedan #570155 av Jaana79
Svar från Jaana79 i ämnet Skakningar, har ni det?
Jag bli lite extra darrig när jag tränar...
Mer
11 år 1 månad sedan #570158 av Eos
Svar från Eos i ämnet Skakningar, har ni det?

Nissegossen skrev: Eos, om du har Lithium är det ganska säkert den. Vi vet ju inte alls vad du har för mediciner. Du kan tala om det får vi se.


Jo jag har litium, och:
Abilify högsta dosen
Zyprexa lägsta dosen
Voxra
Fluoxetin
Sedan har jag medicin för mina njurar, blodtrycksmedicin , medicin mot höga blodfetter, och en imunosuppressiv medicin tacrolimus, och kortison.
Men jag tror inte det är njurmedicinerna.

Jo men litium ska inte ge så mycket skakningar som jag har. Kan det vara abilifyn också?
Jag får inte sluta med litium så jag hoppas på att det finns något att göra.
Läkarna är verkligen ovilliga att göra något och verkar tycka att jag ska leva med det. Men jag kan knappt skriva längre, än mindre göra sådant jag gjorde förr, måla, teckna, spela piano.
Svårt att ens laga mat.
Det känns pinsamt också när jag ska någonstans och folk tittar på hur mina händer darrar.

Och så undrar jag om fler har problem med skakningar? Det är så handikappande.
Mer
11 år 1 månad sedan #570160 av Melun
Svar från Melun i ämnet Skakningar, har ni det?
Fluoxetin? är inte det en ssri medicin mot depression?

Jag har för mig att jag tagit fluoxetin. Den gav mig spasmer när jag reste mig upp. Jag var tvungen att sätta mig ner på golvet en gång av spasmerna jag fick. Det resulterade i att jag okontrollerbart dunkade huvudet mot golvet och fick en inre blödning som rann ner i ögontrakten så jag fick en blåtira.
Mer
11 år 1 månad sedan #570161 av Eos
Svar från Eos i ämnet Skakningar, har ni det?
Melun,

Herregud vad hemskt. Jo, Fluoxetin är SSRI.
Mer
11 år 1 månad sedan #570162 av Geta
Svar från Geta i ämnet Skakningar, har ni det?
Kan inte alkohol ge skakningar. Jag vet en allmänläkare som drack mycket. Han kunde inte sy när det behövdes på patienter på grund av att han skakade så mycket.
Mer
11 år 1 månad sedan #570163 av Eos
Svar från Eos i ämnet Skakningar, har ni det?
Jo alkohol kan ge skakningar, det är därför det känns pinsamt att skaka, för vad folk ska tro.

Jag dricker ingen alkohol alls pga alla mediciner jag tar.