Skakningar, har ni det?

Mer
7 år 10 månader sedan #834468 av Zoidar
Svar från Zoidar i ämnet Skakningar, har ni det?
Jag har inte upplevt skakningar... Hoppas jag slipper.

Anchored in Christ ✟

Mer
7 år 10 månader sedan #834542 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Skakningar, har ni det?

Eos skrev: Mina hemska skakningar berodde på litiumet. När läkaren till sist efter flera år av bekymmer satte ut litiumet så försvann skakningarna helt. Undrar om man har rätt till ersättning för sveda och värk eller nåt sånt.


Tror inte du får ersättning för det är en känd biverkan och borde därför snabbt kunnat åtgärdas. De som gått upp 50 kg av Zyprexa har dock fått ersättning vet jag av Läkemedelsförsäkringen. Man får också kolla att preparatet ingår i Läkemedelsförsäkringen.
Mer
7 år 10 månader sedan #834545 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Skakningar, har ni det?

hyperaktiv skrev: jag får skakningar av zyprexa ibland. tar en stesolid så försvinner det. har testat akeniton, men lite kul ska jag ha! .. fick välja mellan akeniton och stesolid


Det är inte så att du får darrningar vid stress? Stress eller nervositet kan ge darrningar. Musiker som får darrningar vid stress brukar använda betablockerare, som blockerar adrenalinets effekt på musklerna så darrningar upphör.
Mer
7 år 10 månader sedan #834572 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Skakningar, har ni det?
hyperaktiv, kan det bero på för mycket alkohol, då kan man få skakningar i händerna?

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
7 år 10 månader sedan #834643 av MsTibbs
Svar från MsTibbs i ämnet Skakningar, har ni det?
Jag skakar i händerna, men det upptäcktes av psykolog innan jag fick min första medicin, så det är nog inte helt och hållet medicinberoende.
Mer
7 år 10 månader sedan #834664 av koi
Svar från koi i ämnet Skakningar, har ni det?
Jag skakar också.