D-vitamin

Mer
11 år 3 veckor sedan #572881 av Geta
Svar från Geta i ämnet D-vitamin
Igår i Fråga Doktorn sa läkaren Gunilla att man får tillräckligt med D-vitamin
varje dag när man går till affären.
Mer
11 år 3 veckor sedan #572883 av Fragile80
Svar från Fragile80 i ämnet D-vitamin
BIVERKNING
Kan inte äta denna sortens D-vitamin, divisun, tog de första i onsdags på morronen. Allt var lugnt men vaknade vid 23 på kvällen av att det kändes som om jag inte fick luft. Flåsade, kändes som om jag hade vart ute och sprungit eller nåt. Det höll i sig länge. Kollade då biverkning och svårigheter att andas var den vanligaste biverkningen.
Tillslut blev jag rädd att det skulle bli värre. Så jag ringde sjukvårdsupplysningen och de skickade en ambulans. De kom rätt snabbt. De tog blodtryck, puls, temp och syresättning. Då hade jag suttit uppe ca 30 minuter och svårigheterna att andas kändes lättare. Och jag fick luft, jag syresatte mig som jag skulle och allt var bra förutom lite hög puls men den sjönk efter en stund.
De var jättegulliga de som kom. Tog en stesolid när de åkte. Sen la jag mig igen.

Dagen efter kändes det fortfarande annorlunda att andas, lite trögt liksom. Det släppte helt och hållet vid sju på kvällen.

Obehagligt var det.

/Fragile
Mer
11 år 3 veckor sedan #572885 av Fragile80
Svar från Fragile80 i ämnet D-vitamin
Geta. Då hade hon nog fel. För det är många som lider av D-vitaminbrist...
Mer
11 år 3 veckor sedan #572896 av malin71
Svar från malin71 i ämnet D-vitamin
Ojdå! Det lät otäckt, Fragile. Hoppas att det går över nu.

:hjärta
Mer
11 år 3 veckor sedan #572938 av krokus
Svar från krokus i ämnet D-vitamin
Fragile,
Det lät ju jätteläskigt det du skrev! Vilken tur att det skickades en ambulans till dig. :)

Det var ju massa skriverier om en ung kille som hade en sprucken mjälte som inte fick någon ambulans och så dog han. Hemskt.