Imovane + Propavan

Mer
10 år 1 månad sedan #655387 av islaa
Svar från islaa i ämnet Imovane + Propavan
Jag tar 200 mg quetiapine, 100 mg lergigan och dricker en kopp bedtime tea med några % valeriana-rot innan jag lägger mig. Men vaknar oftast 2-3 ggr per natt ändå. Ibland utan att kunna somna om på någon timme.

Quetiapine (Eller seroquel som den heter) använder många här på forumet och man blir faktiskt redigt trött på den. Hellre den än Nozinan som ger mig en tryckande hjälm över skallen ner på näsan dagen efter. Propavan tycker jag är för svagt, somnar inte på den men sover dock lugnare om jag väl sover.
Mer
10 år 1 månad sedan #655424 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Imovane + Propavan
Lergigan har nackdelen att effekten avtar om man tar den varje natt. Man skall göra uppehåll var 3 eller 4 natt med Lergigan. Jag skulle aldrig kombinera Lergigan och Quetiapine, eftersom båda har antihistamin effekt utan använda Imovane istället som påverkar sömnen på annat sätt.
Mer
10 år 1 månad sedan #655428 av koi
Svar från koi i ämnet Imovane + Propavan
Jag hade 200mg Nozinan utan att somna så det funkade inte för mig. Det enda som hände var att jag fick ont i magen och tappade kontrollen över mina ögon. De gick som de ville.

Propavan funkade inte alls.

Har Quetiapine och zopiklon. Jag somnar jättebra på det.
Mer
10 år 1 månad sedan #655631 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Imovane + Propavan
koi,

Pekade ögonen uppåt? Det kanske var en sk ogulogyrkris som du hade, som är en extrapyramidal biverkan av antipsykotika. Var ganska vanligt förr med den gamla typen av antipsykotika, som gav mer sådana biverkningar.
Mer
10 år 1 månad sedan #655786 av islaa
Svar från islaa i ämnet Imovane + Propavan
Jag tar inte sömnmedicin varje natt, det är mest när jag känner för att sova. Imovane somnar jag inte på, ligger och försöker i nån timme och sen ger jag upp och sitter och hallucinerar ist.
Mer
10 år 1 månad sedan #655799 av koi
Svar från koi i ämnet Imovane + Propavan
Nej. Åt sidan. Tappade kontrollen och såg ut som Martin Feldman.