Byta Leponex (Clozapin)

Mer
9 år 2 månader sedan #723545 av zoolook
Svar från zoolook i ämnet Byta Leponex (Clozapin)
måste prova nåt annat, det är annars status-quo år ut och år in, ingen riktig sömn, "cement-mage", passivitet och man blir inte yngre med åren...
( ska träffa läkaren nästa vecka )
skulle vara kul att höra från nån som också har schizo-affektiv psykos-sjukdom och behöver anti-psykotisk medicin för att hålla i balans, som jag. Har vid kortare tillfälle haft Zyprexa och sen Abilify som tillägg ( iofs inga riktiga övergångsförsök) men tyckte jag blev "stirrig", liksom lite obehagligt speedad av dom ( i synnerhet Abilify), funderar därför i första hand på Zeldox eller Serdolect eller Invega.
vill gärna höra tips och erfarenheter, egna upplevelser av dessa andra mediciner och hur fnken man kan hålla balansen s.a.s. och inte gå in i snurriga psykoser fler gånger, om än det är med långa mellanrum...
Mer
9 år 2 månader sedan #723553 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Byta Leponex (Clozapin)
Jag hoppas läkarsamtalet reder ut dina problem.
Mer
9 år 2 månader sedan #723776 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Byta Leponex (Clozapin)
zoolook,

Seroquel Depot kan vara ett alternativ för det har effekt mot depression och ångest också samt dålig sömn. Vid bipolär II används ofta Seroquel Depot. Nackdelen är att den antipykotiska effekten är lite sämre än andra preparat. Möjligen kan du ta Zyprexa som tillfälligt vid tillfälliga psykotiska symptom. Zyprexa är också bäst vid akut mani.
Mer
9 år 2 månader sedan #723784 av kath
Svar från kath i ämnet Byta Leponex (Clozapin)
Jag har schizoaffektiv och har också stått på leponex och det var ett helvete, sen fick jag byta och efter det följde år av mixtrande med neuroleptika men nu tror jag jag hittat rätt :),
nu står jag på Invega (har injektionsformen och den heter Xepilon men det är samma som Invega) 100mg en gång i månaden och har zyprexa 10mg vid behov och jag känner mig äntligen stabil. Det jag vill nu är att byta ut injektionen mot tabletter och väntar på en läkartid för att ta upp det.
Abilify gav mig bara mer ångest så den funkar inte för mig :(
Mer
9 år 2 månader sedan #723793 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Byta Leponex (Clozapin)
kath, hej och välkommen tillbaka!

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
9 år 2 månader sedan #723865 av kath
Svar från kath i ämnet Byta Leponex (Clozapin)
Tack Nissegossen :)