Tablett vs injektion

  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
9 år 5 månader sedan #700363 av Fantasio
Vilket har fungerat bäst för dig, ett litet piller eller en spruta? Jag mådde inte bra då jag fick Haldol i tablettform, men nu när jag har sprutor har jag inga biverkningar. Risperdal/Risperdal Consta funkade inte alls på mig.

Har du tablett, men vill byta till injektion? Har du injektion, men vill byta till tablett?
Mer
9 år 5 månader sedan #700364 av Geta
Svar från Geta i ämnet Tablett vs injektion
Har hela tiden haft tablettmedicinering. Det funkar bra. Har en dosett.
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
9 år 5 månader sedan #700366 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Tablett vs injektion
Det är ju bra att slippa gå till vårdcentralen, att kunna sköta medicineringen i hemmet. Men Nissegossen får ju injektion hemma hos sig. Jag måste gå till sjukhuset en bra bit bort.
Mer
9 år 5 månader sedan #700368 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Tablett vs injektion
Jag har hela tiden haft injektioner och har ingen lust att ändra på det. Det har gjorts en studie i Kanada och där har man jämfört de som tar piller och de som får injektioner. Det visade sig att de som fick injektioner hade färre inläggningar på sjukhus jämfört med de som tog piller. Därför lönar det sig ekonomiskt med injektioner, trots att injektioner är dyrare.

jag vill råda alla att ta injektioner, med tanke på risken att glömma ta piller och få ett återfall.
Detta för att en psykos mycket väl kan vara ett dödligt tillstånd.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
9 år 5 månader sedan #700369 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Tablett vs injektion
Vårdcentralen här vill inte ge injektioner utan hänvisar till psykiatrin.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
9 år 5 månader sedan #700370 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Tablett vs injektion
En kompis går till en vårdcentral, men det vanligaste är nog på sjukhuset. Min vårdcentral ligger nära, sjukhuset rätt långt bort. Är det olika från vårdcentral till vårdcentral?