Tablett vs injektion

Mer
9 år 5 månader sedan #700371 av Geta
Svar från Geta i ämnet Tablett vs injektion
Det finns inte sjukhus på alla orter där det finns Vårdcentral.
  • Apprentice
  • Besökare
  • Besökare
9 år 5 månader sedan #700374 av Apprentice
Svar från Apprentice i ämnet Tablett vs injektion
Hur ser kostnaderna för injektion ut? Högkostnadsskydd?
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
9 år 5 månader sedan #700375 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Tablett vs injektion
Jag betalar månadsvis, tror det är 175 kronor. Hade det kostat mer att få medicin hade jag ingen tagit.
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
9 år 5 månader sedan #700376 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Tablett vs injektion
Jag har för mig att en spruta Risperdal Consta (räckte i två veckor) gick på drygt 1600 kronor.
Mer
9 år 5 månader sedan #700403 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Tablett vs injektion
Själva injektionen går på högkostnadskortet för sjukvårdsbehandling och medicinen som sådan går i vanliga fall på högkostnadskortet för läkemedel. Men, det är viktigt att påpeka att om du har ett läkemedel som inte är subventionerat, alltså inte rabatterat och inte godkänt av läkemedelsverket dvs ett licenspreparat så får du betala fullt ut vad det kostar.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
9 år 5 månader sedan #700404 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Tablett vs injektion
Det Fantasio pratar om, är att om du har ett konto på Apoteksbolaget betalar du ett fast månadsbelopp året om och då blir kostnaden på hela året sammanlagt upp till högkostnadskortet för läkemedel. Detta för medicinen. Det tillkommer då den kostnad för sjukvårdande behandling som är för själva injektionen.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum