Tablett vs injektion

Mer
9 år 4 månader sedan #709460 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Tablett vs injektion
Tycker att man borde kunna få injektionen på vårdcentralen av distriktssköterska eftersom apoteken kan ge depånjektioner i USA. Men i vissa fall åker de hem och ger en injektionerna vet jag. Den depåinjektion, som är lite knepig är Zypadhera, eftersom man får stanna kvar 4-5 timmar.
Mer
9 år 3 månader sedan #717052 av innebandy
Svar från innebandy i ämnet Tablett vs injektion
Har injektion med cicordinol
Mer
9 år 3 månader sedan #717178 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Tablett vs injektion
Hur länge har du haft det innebandy?
Mer
4 år 3 månader sedan #1223409 av Shadow
Svar från Shadow i ämnet Tablett vs injektion
Har haft injektion i många år , men bytte nyligen till tabletter för sjuksköterskan ville jag skulle springa o hämta ut injektionen själv på apoteket varannan vecka så då struntade jag i det. Tycker tabletter funkar bättre och det är billigare , 200 kr ungefär för risperdal 1 mg tabletter som räcker i 60 dagar , och så skickar dem hem det i brevlådan.
Mer
4 år 3 månader sedan #1223445 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Tablett vs injektion
Det krävs din fullmakt från dig till din ssk för att hon skall kunna hämta ut din medicin på Apoteket. Detta om det är en mottagning utan vad jag tror avd att bli inlagd på, rätta mig om jag har fel!

Sedan är injektioner ett överlägset sett att hålla sig borta från inläggning på sjukhus samt färre dagar, med injektioner ser personal dig varje gång du får en injektion och kan då i samtal med dig hur du mår. Är det kasst katastrofdåligt? Personal tränad ser direkt hur det står till. Du hamnar i madrasserat rum istället för utan.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
4 år 3 månader sedan #1223458 av mormor1
Svar från mormor1 i ämnet Tablett vs injektion
I mitt fall tyckte dom att jag mådde sämre för att jag milt med föga kraft lappat till min svärmor. Det är en definitionsfråga vad som är att må dåligt och fult att hålla på så och trolla med begrepp och vad olika tillstånd kan innebära.