Byte från risperdal till abilify

Mer
17 år 5 månader sedan #56619 av Bitte
Ja det verkar roligt, var själv maskimöbelsnickare en gång i tiden.
Mer
17 år 5 månader sedan #56662 av Admin1
Kul att höra att det går så väldigt bra för dig, Fredrik! Siktar du på att jobba 8 timmar per dag? Du har inte långt kvar innan du är framme vid det målet.
Mer
17 år 5 månader sedan #56673 av Fredrik
Trevligt Figuren!

Admin, javisst satsar jag på 8 timmar. En del dagar är tuffare än andra, men allteftersom jag blir mer involverad i alla arbetsuppgifterna så känns det allt bättre.

Arbetsplatsen är human och inte alltför hysteriskt stressig. Har tidigare haft en provanställning på ett annat snickeri för ett par år sedan där chefen väldigt ofta beordrade övertid och där det var ett väldigt högt tempo också.

På den här arbetsplatsen finns andra värden än att bara prata jobb och dead-lines hela tiden och alla verkar jobba i ett behagligt tempo känns det som. Nåt som är viktigt för mig nu i början och även längre fram om det skulle bli aktuellt med en anställning, men det är för tidigt att sia om nu.

Skulle vilja att fler fick chansen att börja prova på att arbetsträna, det finns trots allt arbetsplatser där inte kraven är så stora. Jag är säker på att många skulle kunna bidra med något.

Känner man att man mår lite bättre så är det ingen hit att sitta inne hela dagarna utan någon meningsfull sysselsättning.
Mer
17 år 3 månader sedan #62367 av Fredrik
Nu är jag uppe i 8 timmar och allt rullar på jättebra. Börjar fundera mer och mer på om jag kommer få någon anställning där eller inte.

Det är lite frustrerande att lägga ner sin själ i ett företag och kanske inte få någonting tillbaka, även om det bara är arbetsträning än så länge.

Borde nog vara lite mer rakt fram och fråga rakt ut om dom har tillräckligt med jobb och intresse att anställa mig senare. För irritationen kommer då och då över att jag går där och jobbar gratis för dom nu.
Mer
17 år 1 månad sedan #69403 av Fredrik
ops vad jag verkade grinig i det senaste inlägget i den här tråden. Vill bara skriva att allt går jättebra, har jobbat 8 timmar i ett par månader nu och jag känner inte av någon trötthet eller stresskänslighet alls.

Min medicin (abilify) fungerar alldeles utmärkt och jag är glad att jag fick chansen att byta från min gamla (risperdal) till den här.

sköt om er allihopa!
  • Besökare
  • Besökare
16 år 3 månader sedan #107350 av
Svar från i ämnet Byte från risperdal till abilify
Tack Fredrik för att du berättade om din "resa". Jag ska inom någon vecka påbörja min egen från risperdal till abilify av samma anledning som du (sexlusten). Jag ska även börja arbetsträna. Har läst alla dina inlägg i den här tråden och de lugnar och glädjer mej mycket.
Dina inlägg är viktiga för oss andra som är på väg. Inte någon av oss är ensam i den här situationen även om det kan kännas så ibland.

Lycka till i livet!