Men

Mer
19 år 9 månader sedan #2692 av Moonlight
Svar från Moonlight i ämnet Men
Nej det känns så när man är deprimerad, men när jag är deprimerad styrketränar jag för att få något annat att tänka på, jag får ut mina känslor genom styrketräning, det är jättebra men om man inte har lust och ork då tycker jag inte man ska pressa sig. Kanske en promenad med någon som sällskap skulle vara någon idé. Men promenera då med någon du samtidigt kan prata med och så.
Mer
19 år 9 månader sedan #2700 av Jakob
Svar från Jakob i ämnet Men
Fattar inte heller. Vågar inte gå ut. Förrut gick jag lite ibland när jag inte kunde somna vid 3-4 tiden på morgonen, då var den jobbiga solen och de jobbiga människorna borta.

Jag vill däremot träna, men eftersom jag sover så mycket att jag är slö jämt och inte kan organisera något så blir det aldirg av. Har hur många gånger som helst bestämmt att jag ska göra det (även om det bara skulle bli ett kort pass då jag slutade träna för ett år sedan då jag blev depp) så blir det aldrig av.

Finns det antipsykotiska som hjälper mot oorganiserat, tal, tankar, rörelser? Tror inte Risperdal hjälpt mot det.
Mer
19 år 9 månader sedan #2703 av Nicke
Svar från Nicke i ämnet Men
Hej!

Har också problem med oorganiserat tänkande. Tankestörning är min diagnos. Att promenera är den bästa medicinen mot detta som jag har provat. Har också ätit Risperdal, Zeldox, Zyprexa, Seroquell men att promenera fungerar bättre än alla de medicinerna.
Mer
19 år 9 månader sedan #2745 av ophelia
Svar från ophelia i ämnet Men
öhhhh....jag tror inte att om man börjar motioner så blir allt bra?! I så fall kan de väll stänga alla psykavdelningar?Varför skrivs då medicinerna ut?
Mer
19 år 9 månader sedan #2752 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Men
Det finns en del tecken på att motion ökar bildningen av nervceller i hjärnan och därmed skulle repararera hjärnan på sätt och vis. Brist på motion och dålig kost är ett stort hälsoproblem. Om alla motionerade, åt rätt och gick ner till normalvikt skulle sjukdomarna (de kroppsliga) minska med 70 % dvs vårdkrisen skulle vara ett minne blott.

Admin
Mer
19 år 9 månader sedan #2762 av ophelia
Svar från ophelia i ämnet Men
det gäller kanske framförallt fetma relaterade sjukdomar....