Citat från läkare/patienter

Mer
8 år 6 månader sedan #777154 av MsTibbs
"Vi kan sänka X, men inte antipsykotika, vi vill väl inte att du ska bli helt jävla galen, om du ursäktar?"
--- Psykiater till mig
Mer
8 år 6 månader sedan #777167 av Geta
Svar från Geta i ämnet Citat från läkare/patienter
Det går inte att föra dig bakom ljuset, sa en läkare till mig.
Mer
8 år 6 månader sedan - 5 år 9 månader sedan #777177 av Utomjordingen
En psykiatriker sa till mig en gång: -"Du kan aldrig bli frisk för du har aldrig varit frisk så du kan egentligen inte veta vad som är friskt och sjukt."

En distriktsköterska sa en gång: -"Vi skulle ha tagit dig redan när du var barn så hade det inte behövt gå så långt."

Chefen på psyke avdelningen på mentalsjukhuset åren 1990-1992 sa att jag är sjukast av alla patienter på avdelningen.

Överläkaren sa till mig en gång: -"Rymmer du så blir du offentlig efterlyst!"

Psykologen har sagt: -"Det är din verklighet och inte min!"

En vårdare sa: -"Vi ska försöka hjälpa Dig att ta bort Aliens från dina tankar så du kan tänka på annat nu när du är inlagd."

En annan vårdare sa: -"Du kanske ska sluta med Illuminati korten för att få distans!"

En distriktsköterska sa till mig en gång så jag tog illa vid mig: -"Sjukhuset är ingen sovplats!"

En vårdare sa: -"Det här är inget hotell om du tror det!"

Sen har väl en och annan vårdare gapskrattat åt mig för dom tyckte det var roligt med mig fast jag själv inte tyckte det.

Sen har jag hört en massa fördomar om mig även från vårdarna. Jag vet varför dom har det!

Ja, jag har hört en massa fler saker om mig... .

Sen har jag min mamma som såg till att jag blev tvångsinlagd våren 1990 och blev utskriven 1992 sagt att jag inte alls är psykisk sjuk. Så hon har också en viss tendens att mobba mig med!

När jag blev tvångsinlagd första dagen så skrek en anhörig till överläkaren om mig: - Kapa av hans armar och ben för allt är hans fel!
Last edit: 5 år 9 månader sedan by Admin1.
Mer
8 år 6 månader sedan #777215 av idefix
- Psykiater: "Du har en lindrig schizofreni!"
- Jag: "Varför måste jag då äta medicin?"
- Psykiater: "..."

:(
Mer
8 år 6 månader sedan #777234 av Utomjordingen
Mitt X som jobbade på den avdelning där jag var tvångsinlagd på mentalsjukhuset kunde berätta för mig hur vårdpersonalen kunde skratta och prata elaka saker om mig inne på personalrummet.
Mer
8 år 6 månader sedan #777247 av wasp
Svar från wasp i ämnet Citat från läkare/patienter
Läkare: Sköts i hemmet av maken som är löjtnant!