Vad händer !!

  • lotta
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
18 år 1 månad sedan #36015 av lotta
Svar från lotta i ämnet Vad händer !!
okey Nisse, jag har läst och tycker det låter bra med belöningssystem och att det tar udden av känslor om jag har fattat rätt.

Jag är dock också nyfiken på om den fungerar vid bipolär sjukdom . Har luskat ute på nätet men inte funnit något. Seroquel däremot kan användas vid bipolär sjukdom.
Mer
18 år 1 månad sedan #36020 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Vad händer !!
Lotta! Den ger ökad känslighet! Känslorna sitter i frontalloben där allt av ens personlighet sitter! När man lobotomerade folk förr, så var det genom pannbenet man gick in och skar. Därefter gick patienterna omkring som Zoombier utan känslor och personlighet! De värsta avarterna har försvunnit, men fortfarande vad jag vet så lobotomerar man (selektivt) ett par fall om året (Om jag nu kommer ihåg rätt)

Jag har sett fall utav den gamla skolan! Jag har sett dessa Zoombies gående omkring på sjukhusområdet. Stor sorg i mig över det!

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
  • lotta
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
18 år 1 månad sedan #36022 av lotta
Svar från lotta i ämnet Vad händer !!
Jaha du........ökad känslighet är väl det sista man vill känna. Varför är det så.......det kan väl aldrig vara bra för dem med psykotiska problem ??

Alla mediciner är en gåta för mig. Det enda jag vet nu är att jag tycker att min zyprexa inte verkar som den gjort 'snyft' och jag är beredd på att prova något annat. Litzium har jag provat och det var inge bra.
  • lotta
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
18 år 1 månad sedan #36024 av lotta
Svar från lotta i ämnet Vad händer !!
Nisse............Vad menas med sedation. Det upprepas i den artikeln du föreslog om abilify
Mer
18 år 1 månad sedan #36026 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Vad händer !!
Sedativ=lugnande.
  • lotta
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
18 år 1 månad sedan #36028 av lotta
Svar från lotta i ämnet Vad händer !!
okey......tack